Gå til innhold

Jeg får økt angst etter behandlingstimene.

Anbefalte innlegg

Gjest ettervirkning

Etter at jeg har vært hos behandleren min får jeg veldig økt angst og redsel. Jeg kjenner det i magen. Det kan vare i tre dager. Noen ganger fire dager. Går dit en gang i uka. Det er så veldig ubehagelig og vondt. Jeg har fortalt dette til behandleren. Og da sier hun at det sikkert går veldig innpå meg hva vi snakker om siden jeg er overfølsom. Hvor lenge skal dette ubehaget vare?

Har gått til behandleren i to år. Men ettervirkningen har blitt sterkere nå enn i begynnelsen. Jeg skjelver, kjenner den vonde klumpen i magen, mere urolig, økt angst.

Har også gått til andre behandlere. Jeg får sånne ettervirkninger uansett. Pluss etter jeg har vært hos fysioterapauten. Til og med etter jeg har vært hos tannlegen kjenner jeg angsten stiger etterpå.

De andre dagene kjenner jeg også angsten. Den er der hele tiden. Har sterk generell angst og sosialangst.

Etter behandleren min nevnte at jeg kanskje burde bli innlagt har jeg hatt kraftig angst hele uken. Det har liksom ikke vært noen dager som jeg føler meg litt bedre.

Hvis jeg skal bli innlagt er jeg redd den kraftige angsten skal bli altfor stor. Siden den er så sterk nå.

Og hvis man går i behandling skal man kanskje bli litt bedre, men jeg blir bare værre. Er det vanlig? Og hvor mer som skjer rundt meg, jo større blir angsten.

Jeg klarer ikke oppmerksomhet rundt meg. Det er nok derfor jeg får mere angst jo mere som skjer.

Hva skal jeg gjøre? Jeg holder ikke ut denne økte angsten min? Har blitt så mye værre nå. Er det vanlig?

Jeg er også veldig forvirra. I det ene sekundet mener jeg noe, men i neste sekund mener jeg noe helt annet. Og etter timene grubler jeg veldig over hva jeg sa. Og føler kanskje jeg ikke mente det jeg sa. Jeg vet liksom ikke hva jeg mener. Og når behandleren min sier noe jeg sa i forgje time, så blir jeg plutselig usikker på om jeg mente dette. Jeg har også fortalt behandleren dette.

Er det vanlig å være så forvirra? Timene hos behandleren går så innmari innpå meg. Følelsesmessig. Den går rett inn i sjelen og gjør det værre. Men samtidig føler jeg at jeg må gjøre noe. Hva skal jeg gjøre?

Er så innmari redd. Redd denne angsten snart knekker meg sammen av all oppmerksomheten jeg får.

Fortsetter under...

Gjest Lotus-Or.

Skjønner hvordan du har det. Får også angst etter en time hos psykologen. Tror det har noe med hva vi snakker om å gjøre. Jo nærmere "kjernen" av problemet vi kommer, jo mer angst får jeg. Jeg prøver å tenke på denne "etter-angsten" som et tegn på at jeg har tatt et viktig skritt mot et bedre liv. Det gjør det lettere å holde ut.

Det med innleggelse høres ikke bra ut. Det må være uutholdelig å gå å være redd for det hele tiden. Kanskje det er innleggelse du trenger, men i så fall håper jeg den kommer raskt. Når du først er innlagt er jeg ganske sikker på at du kommer til å roe deg ned. For din skyld håper jeg at det blir en avklaring på innleggelses-spørsmålet snart.

Hei!!

jeg føler med deg jeg og!! men det er noe du burde igjennom, for du må ta roten på problemet ditt og betyr som regel at man må inn i sjelen og hjertet, der det gjør mest vondt. og angst kommer, det er fordi du er redd for dette, og det er helt naturlig! men noen har det verre enn andre...

syns det er fint du deler dette, det er jo kjempebra at du ikke går med detta alene! og det med at du er redd for hva du sa, sier, om du mente det eller ikke, spiller ingen rolle. psykologen din er en du kan fortelle alt til, uansett hva du fler for å si. det er kjempe befriende sysn jeg, og ingen kan si nei, fy eller fytte det der var rare tanker. slapp av og si det som faller deg inn, ikke kontroller tankene dine i behandling. la dem komme, de er jo en del av deg.

jeg gråter, hyler, banner, slår i veggen og er til tider veldig ond i tankene mot visse mennesker :) og det er så godt!!! og det må jo ut!!! :)

lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...