Gå til innhold

Antidepressiva? trenger jevnere humør :(

Anbefalte innlegg

Jeg føler behov for noe som kan gjøre humøret mitt jevnere. Jeg sliter sånn. Det er ok ene dagen, neste dag raser alt sammen, alt blir så vondt. Jeg blir kvalm og redd, skikkelig deppa. Det er så slitsomt å ha det slik. Det tar sånn på kreftene. Og det går utover jobben min som jeg ikke greier å ta meg sammen i. Jeg glefser og er oversårbar. Blir redd, gråter.

Andre dager er alt ok. Helt til en bagatell får alt til å rase sammen igjen.

Finnes det noen midler som hjelper mot dette? som gjør humøret jevnere, så jeg tåler mer press og ikke bryter sammen?

Antidepressiva er hva jeg har i tankene, men de er mot alle mulige fobier og depressive tilstander og bulimi. Det høres så alvorlig ut.

Jeg skal få psykolog. Men så lenge jeg knuses og faller sammen slik så ofte så blir jeg så sliten. Greier ikke sove skikkelig, våkner for tidlig, savner og er redd og blir lett stressa.

Fortsetter under...

Gjest Lotus-Or.

Er det noe du kan gjøre for at livet ditt skal bli mindre stressende?

Ellers er det som slo meg da jeg leste innlegget ditt, at du kanskje trenger noe stemningsstabiliserende?

Antidepressiva har vel ikke direkte virkning på svingende humør. Men angst og lite søvn kan jo få hvem som helst til å bli sårbar og irritabel, og det kan antidepressiva hjelpe mot.

Tar det lang tid før du får hjelp av psykolog? I så fall kan du jo kontakte legen, og be om at dere sammen kan drøfte om medisiner er en løsning for deg. Hvis du snart får psykologhjelp, ville jeg ventet og tatt opp spørsmålet om medisiner med psykologen.

Er det noe du kan gjøre for at livet ditt skal bli mindre stressende?

Ellers er det som slo meg da jeg leste innlegget ditt, at du kanskje trenger noe stemningsstabiliserende?

Antidepressiva har vel ikke direkte virkning på svingende humør. Men angst og lite søvn kan jo få hvem som helst til å bli sårbar og irritabel, og det kan antidepressiva hjelpe mot.

Tar det lang tid før du får hjelp av psykolog? I så fall kan du jo kontakte legen, og be om at dere sammen kan drøfte om medisiner er en løsning for deg. Hvis du snart får psykologhjelp, ville jeg ventet og tatt opp spørsmålet om medisiner med psykologen.

Psykologer liker ikke medisiner, de vil snakke om alt og ordne det slik ofte.

Det kan ta tre månder :( Jeg aner ikke.

Prøvde å få legetime, men det gikk ikke, men jeg skulle komme bort på mandag og evt får forlenget sykemelding, og så skulle de høre med legen om jeg kunne få noe som virket på lang sikt. Valium er jo bare til nødstilfellene.Men så lenge jeg ikke får snakket med legen selv, så vet jo ikke han hva jeg trenger, og heller ikke jeg om jeg får det rette. Orker ikke å vente til jeg får psykolog.

Jeg har mye usikkerhet i meg, Har mye som er usikkert rundt meg, har få faste holdepunkter, har mistet kjæresten min og da raser alt sammen, jeg gruer meg til jobben ofte, må stresse og prøve og ta meg sammen der, jeg har hatt medisinske problemer som har gjort meg redd, har hatt mistanke om graviditet og vært redd pga det. Deter så mye. Og det blir for mye. Trenger noe som kan roe meg ned, gjøre at det triste ikke blir så trist, at det blir jevnere. For jeg blir så knust og så sliten av de dype dalene før det går opp igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...