Gå til innhold

Nervøsitet og medisin

Anbefalte innlegg

Gjest den store skjelven

Jeg har et problem som i den store sammenhengen sikkert virker bittelite, men for meg kverner det rundt i hodet hele dagen..

Saken er den at når jeg skal snakke i større forsamlinger blir jeg så nervøs. Vet jo at alle blir mer eller mindre nervøs, men hos meg blir det så synlig fordi jeg blir synlig skjelven. Redselen for at dette skal inntreffe gjør nervøsiteten min større, og da er den onde sirkelen igang.

Før brukte jeg Inderal mot skjelvinger, og det hjalp, og vissheten om at jeg ikke ville begynne å skjelve gjorde nervøsiteten min mindre. Men nå får jeg ikke Inderal lenger. Finnes det noe annet man kan bruke en sjelden gang når man må prestere i store folkemengder, og det MÅ jeg innimellom med jobben jeg har??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157853-nerv%C3%B8sitet-og-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest den store skjelven

Jeg sliter med essensiell tremor, det vil si skjelving. Jeg bruker Inderal mot dette jeg og, men du kan også bruke Pranolol. Spør legen hvis dette problemet hemmer deg i den grad det gjør med meg.

Takk for svar.

Hvilken styrke bruker du, og bruker du det hver dag eller bare når du føler du trenger det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...