Gå til innhold

Angst hvem fortjener det?


grethe32

Anbefalte innlegg

har fått angst, noe som jeg ikke skjønner hvorfor.har noen erfaring med dette. av og til får jeg en rar følelse, som om jeg forsvinner, eller slutter å virke liksom, vondt å forklare.har også av og til en slags gyngende følelse.kan dette ha noe med angsten å gjøre.... NOEN SOM HVET..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen fortjener angst! Det er en lidelse som ofte dukker opp som lyn fra klar himmel uten noen åpenbar grunn.Angst kan gi mange forskjellige symptomer bl.a. det som du beskriver. Angst er ikke farlig, men ofte svært ubehagelig.Har du fortalt fastlegen din evt. psykolog om problemene dine? Det kan ofte hjelpe bare å få snakket om angsten sin til en forståelsesfull person.Håper du får det bedre etterhvert.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du etterlyser svar, men dette blir bare en slags kommentar.. vet ikke helt hva du ønsker tilbakemelding på..

Jeg mener at ingen fortjener å ha angst. Føler du deg "straffet" siden du bruker ordet "fortjene" om angst?

Jeg sliter ikke med angst selv, men det du beskriver høres ikke ukjent ut heller. Jeg pleier å få en ekkel følelse i magen og i brystet dagen derpå og hvis jeg er sliten hender det at jeg føler jeg har "ull" i bakhodet og nakken. Det er ikke uvanlig å kjenne seg uvel fysisk når en er psykisk gåen.

Og det er noen ganger slik at man ikke finner noen "grunn" til å være psykisk syk, man bare er det.. det kan være kjemisk ubalanse og genetiske forhold som gjør at en har det slik..

Får du noe hjelp for angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fortjener angst! Det er en lidelse som ofte dukker opp som lyn fra klar himmel uten noen åpenbar grunn.Angst kan gi mange forskjellige symptomer bl.a. det som du beskriver. Angst er ikke farlig, men ofte svært ubehagelig.Har du fortalt fastlegen din evt. psykolog om problemene dine? Det kan ofte hjelpe bare å få snakket om angsten sin til en forståelsesfull person.Håper du får det bedre etterhvert.

mvh

takk for svar, jeg går på zoloft, ca 6 mnd, men har en egen evne til å fantasere at jeg feiler noe , feks kreft. har smerter i det ene brystet, og da står det foran meg med en gang , dette er sikkert kreft. og det gjør jo saken ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, jeg går på zoloft, ca 6 mnd, men har en egen evne til å fantasere at jeg feiler noe , feks kreft. har smerter i det ene brystet, og da står det foran meg med en gang , dette er sikkert kreft. og det gjør jo saken ikke bedre.

Har du fått undersøkt brystet ditt?Hvis ikke anbefaler jeg deg å gjøre det fortest mulig.Når man går slik og kjenner på ting,blir det ofte til at man føler man får fler og fler symptomer, og det øker selvfølgelig angsten.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helt vanlig

takk for svar, jeg går på zoloft, ca 6 mnd, men har en egen evne til å fantasere at jeg feiler noe , feks kreft. har smerter i det ene brystet, og da står det foran meg med en gang , dette er sikkert kreft. og det gjør jo saken ikke bedre.

Det er veldig vanlig at angstpasienter sliter med smerter i brystet. Det kommer av at de stadig spenner musklene sine, og dermed oppstår slike plager. Men sjekk det likevel hvis det gjør deg nervøs.

ellers kan du lese mer om angst her:

www.angstringen.no

Ingen fortjener angst! Jeg har hørt at det kan være arvelig og det kan oppstå etter traumer. Jeg tror ikke det finnes noe godt svar på hvorfor noen får angst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for at dere har svart meg. føler godt å få svar fra andre. skal til legen på fredag og få undersøkt brystet,legen mente jeg ikke hadde grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...