Gå til innhold

Psykologen bestemmer...


Gjest Hva mener dere???

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener dere???

En god venn av meg har vært sammen en jente i flere år nå. Men i det siste har følelsene kjølnet ganske mye, og forholdet går egentlig ikke i det hele tatt. Hun sliter psykisk, og gjør det enda vanskeligere for han.

De har egentlig gjort det slutt. Hun skulle liksom flytte ut. Men i stedet fikk min venn en telefon fra psykologen hennes, som påsto at de måtte forsøke, fortsette litt til. Det hadde h*n myndighet til å kreve...

Kan en psykolog bestemme over to menneskers skjebne sånn? Spesielt siden de faktisk har det best hver for seg? Hvorfor skal man tviholde på noe som rett og slett ikke er ment, og som er mer ødeleggende enn det er godt.

Det kan da ikke være mulig at noen kan bestemme at andre skal fortsette kjæresteforholdet, når det ikke finnes mer å hente der? Spesielt ikke en psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper inderlig dette innlegget er ment som en spøk. Psykologen har her gått langt ut over sitt mandat - han mangler åpenbart faglig dømmekraft. Jenta du omtaler bør avslutte terapien og finne seg en ny psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva mener dere???

Jeg håper inderlig dette innlegget er ment som en spøk. Psykologen har her gått langt ut over sitt mandat - han mangler åpenbart faglig dømmekraft. Jenta du omtaler bør avslutte terapien og finne seg en ny psykolog.

Det er dessverre ingen spøk... Jeg er oppriktig bekymret for min venn jeg altså. Han føler seg presset. Jeg vil gi han gode råd, men aner ikke hva jeg kan si... Han burde sette hardt mot hardt, for å la dama forstå at dette ikke fungerer... Hun lider hun også, men klarer ikke se det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ingen spøk... Jeg er oppriktig bekymret for min venn jeg altså. Han føler seg presset. Jeg vil gi han gode råd, men aner ikke hva jeg kan si... Han burde sette hardt mot hardt, for å la dama forstå at dette ikke fungerer... Hun lider hun også, men klarer ikke se det selv.

Psykologen ser ut til å blande seg inn på en utilbørlig måte.

Men heller ikke du har vel noe med å evt. uttrykke så bastante oppfatninger mht hva som er best for hvem - jfr. utsagnet om at jenta lider uten å klare å se det selv.

Såfremt det ikke foreligger en ekstrem ulikevekt mht makt i et forhold, eller at den ene parten misbruker den andre, så kan jeg ikke se annet enn at voksne bør få ta stilling til slike ting uten for sterk innblanding fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut. Er han vennen din helt frisk, da? Ikke negativt ment, men har han fått den telefonen, og sa psykologen egentlig det?

Og hvis telefonsamtalen forløp sånn, hva i all verden har denne kvinnen sagt sagt til psykologen sin? Merkelig opplegg...

Eller var det kanskje ikke psykologen som ringte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gaudiamus

Du får meg ikke til å tro at en profesjonell psykolog blander seg i pasientenes familieliv på denne måten. Det må mangle noe i denne historien som kaster lys på hva du egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...