NinaG1365380742 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Etter å hatt vondt i magen gikk jeg til legen. Ble testet for masse forskjellig, og i dag ringte legekontoret og sa at testen på chlamydia var positiv. Jeg fikk et barn i januar i år, og i oktober i 2002 testet jeg negativt på chlamydia. Jeg har ikke vært sammen med andre enn mannen min siden vi ble fast sammen for over 3 år siden. Mannen min sier at barnet vårt og jeg betyr alt for ham og at han ikke vil ha noen andre. Og jeg tror faktisk at han mener det og at han ikke har rotet med noen andre. Men samtidig så kan jeg ikke lukke øynene for fakta heller. Jeg har dratt og tatt en ny test som jeg ikke har fått svar på enda, og mannen min har også tatt en prøve som vi ikke har svar på enda. Av det jeg har lest på nettet er det kul umulig å bli smittet på annen måte enn ved samleie. Vet noen av dere om det stemmer? Og kjenner noen av dere til såkalt falsk positiv test? Har hørt at det faktisk forekommer. Det er jo også en bitteliten mulighet for en feil ved bytting av prøver o.l, men den er nok liten. Men hvis prøvene av meg fortsatt er positive, og jeg testet negativ senest i pktober 2002, og jeg ikke har vært sammen med noen (ikke et kyss engang, ingenting) siden oktober 2002, er da eneste mulighet at mannen min har hatt seg med en annen? Jeg håper virkelig at jeg får beskjed om at prøven er negativ og at de har gjort en feil. Men hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal tro. Har han rotet med andre så blir jeg fryktelig lei meg. Men jeg blir kanskje enda mer lei meg dersom det viser seg at det ikke er mulig å komme forbi at nettopp det har skjedd og han blånekter for at han har gjort det. Kan jeg noensinne stole på ham da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157894-chlamydia-har-mannen-v%C3%A6rt-utro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 En mulighet er at du ble smittet før du ble sammen med manne din, eller at han smittet deg da dere traff hverandre, og så har smitten ligget der latent og brutt ut nå. Det hender at chlamydia oppfører seg slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157894-chlamydia-har-mannen-v%C3%A6rt-utro/#findComment-1017324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaG1365380742 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 En mulighet er at du ble smittet før du ble sammen med manne din, eller at han smittet deg da dere traff hverandre, og så har smitten ligget der latent og brutt ut nå. Det hender at chlamydia oppfører seg slik. Takk for svar! På Olafia sa de at med chlamydia er det sånn at så fort man er smittet så vil man smitte andre, uansett om sykdommen har brutt ut eller man har symptomer eller ikke. Og kan jeg ha vært positiv selv om jeg testet negativt i oktober 2002? Og isåfall, burde jeg ikke hatt store problemer med å bli gravid da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157894-chlamydia-har-mannen-v%C3%A6rt-utro/#findComment-1017330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Takk for svar! På Olafia sa de at med chlamydia er det sånn at så fort man er smittet så vil man smitte andre, uansett om sykdommen har brutt ut eller man har symptomer eller ikke. Og kan jeg ha vært positiv selv om jeg testet negativt i oktober 2002? Og isåfall, burde jeg ikke hatt store problemer med å bli gravid da? Nå er jeg litt på tynn is, men jeg tror ikke chlamydia innvirker på fertiliteten når den ikke har ført til egglederbetennelse. Så vidt jeg vet er det tette eggledere og arrdannelse i disse etter betennelse forårsaket av chlamydia som kan føre til problemer med å bli gravid og i verste fall infertilitet. Jeg mener å ha lest at det er mulig å teste negativt selvom man er smittet, men jeg skal ikke påstå noe med sikkerhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157894-chlamydia-har-mannen-v%C3%A6rt-utro/#findComment-1017344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.