newbaby Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Oppdaget i sommer, for ca 1 1/2 mnd siden en myggstikk lignende flekk på ryggen. Den er ikke spesielt rød,kun lys rød, den flasser ikke, klør lite/ingenting, men er litt øm hvis jeg klør meg og kommer borti. Har ikke tenkt så hardt på flekken før jeg oppdaget at den er der ennå, og den er blitt større. ca 1,5 cm i diameter og litt høyere enn omliggende hud (1-2 mm), først var den bare underkanta 1 cm. Synes det er litt flaut og gå til lege for jeg venter allerede på innkalling til ultralyd av magen fordi jeg har en kul der også- forhåpentligvis et brokk mener fastlegen. Virker som en hypokonder!!, men er litt bekymret. Kan dette være en spesiell form for eksem/ allergi? Eller skal jeg tenke skumlere tanker?? Holder oppi alt dette på og planlegge et barn, men har nylig hatt en spontanabort. Lurer veldig på om jeg bør vente med barnet til alt dette er avklart, hvis nå det er noe jeg må behandles for. Spurte fastlegen, men han mente det ikke var noe problem, trolig fordi han mener at kulen i magen har en ufarlig forklaring.. Har som sagt ikke vist fram "flekken". på forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157940-r%C3%B8dlig-flekk-p%C3%A5-ryggen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei, jeg synes du skal vise frem flekken. Alt som vokser skal vises frem, det har intet med hypokondri å gjøre. Dersom legen din er usikker på hva det er, bør det tas vevsprøve. Kanskje er det noe så uskyldig som en føflekk, men du bør få et trenet øye til å se på den. Så kan du konsentrere deg barnet etterpå... Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157940-r%C3%B8dlig-flekk-p%C3%A5-ryggen/#findComment-1019506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.