Gå til innhold

hva bør jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

hva bør jeg gjøre?

jeg tror han som voldtok meg, altså x'en min har funnet seg ny dame.. eller noe liknende.. bør jeg prøve å advare henne? jeg har ikke anmeldt det og er livredd for han, men vet også hvor ond han er. han er mest sjarmerende når en først møter han, men sakte skifter han til en ond skapning som ødeleggr hele livet ditt... jeg vil ikke at det skal skje med andre, men hva skal jeg gjøre. jeg tør ikke anmelde han, tør ikke la han få vite at jeg har fortalt det, at jeg ikke har holdt munnen lukket slik han truet meg til. hva gjør jeg?

fant bilde av henne på mailen hans som han ikke vet at jeg fremdeles kommer meg inn på. vet ikke hvem hun er, men kan nok finne det ut.

hjelp meg med dette..

det er så utrolig vanskelig.. jeg vet hun er i fare.. men hva kan jeg gjøre uten å utsette meg selv for den samme faren igjen??

vær så snill og svar meg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157948-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest two_to_go

Hei og takk for ditt fine svar til meg :)

jeg vet ikke om jeg er i en posisjon til å gi råd, men jeg tror det er viktig å "ikke helle drivstoff på bålet". Det er en hårfin grense mellom å blande seg inn og bry seg om andre.

Dersom du ønsker å advare den nye jenta hans, tror jeg den beste måten er å anmelde han, i stedet for å ta kontakt med henne. Da viser du både han og henne at du tar styring på det som har skjedd deg. Og i tillegg ønsker å bevisstgjøre henne på dette. (Han kan da ikke holde en sånn ting fra henne?)

Jeg vet at dette sikkert høres snusfornufting ut,jeg har tør nesten ikke tanken på å anmelde han som forgrep seg på meg...

Du har i alle fall min støtte og jeg tror du er sterk dersom du går inn for dette 100 %

Klem

Du bør ta fokus på ditt eget liv og det du sliter med! Før du tar og føler ansvar for andres liv...så må du først gjøre det selv for deg selv! Det er hardt, det er tøft, men det er slik det er! Hvorfor i all verden sjekker du hans mail...la han styre med sitt...Han har gjordt deg vondt, hvorfor i all verden ønsker og vil du følge med på hva han gjør!? Har ikke du nok å styre med i ditt eget liv og degselv! -Og vil aller helst holde deg langt borte fra _ham_, da styrer du ikke, du følger med på hva han gjør! Ignorer, fjern deg fra alt som har med han å gjøre og konsentrer deg om degselv og hva _du_ kan gjøre for å komme videre og få et bedre liv!

Anmeld ham, men jeg vet at dette er så vanskelig, så tøft, rett og slett vanskelig, men det går an! ikke føl deg "liten" av den grunn, det er så altfor mange i samme kategori som du er i, men det er helt oki, det er skremmende men verdt det!

Slutt å tenk... vær litt egoistisk nå...det er helt lovelig.:)..fokuser krefter og energi på degselv og de du er glade i! Det er nemlig slik du kommer videre!

Du bør ta fokus på ditt eget liv og det du sliter med! Før du tar og føler ansvar for andres liv...så må du først gjøre det selv for deg selv! Det er hardt, det er tøft, men det er slik det er! Hvorfor i all verden sjekker du hans mail...la han styre med sitt...Han har gjordt deg vondt, hvorfor i all verden ønsker og vil du følge med på hva han gjør!? Har ikke du nok å styre med i ditt eget liv og degselv! -Og vil aller helst holde deg langt borte fra _ham_, da styrer du ikke, du følger med på hva han gjør! Ignorer, fjern deg fra alt som har med han å gjøre og konsentrer deg om degselv og hva _du_ kan gjøre for å komme videre og få et bedre liv!

Anmeld ham, men jeg vet at dette er så vanskelig, så tøft, rett og slett vanskelig, men det går an! ikke føl deg "liten" av den grunn, det er så altfor mange i samme kategori som du er i, men det er helt oki, det er skremmende men verdt det!

Slutt å tenk... vær litt egoistisk nå...det er helt lovelig.:)..fokuser krefter og energi på degselv og de du er glade i! Det er nemlig slik du kommer videre!

du har rett, det vet jeg. vet ikke hvorfor jeg fremdeles går inn og sjekker mailen hans. er som om jeg kan passe på at han ikke kommer i nærheten av meg. min måte å holde han unna.. men du har nok helt utrolig rett.. jeg må slutte å fokusere på han.

må slutte å la han få styre livet mitt.. tusen takk for at du gav meg et så utrolig ærlig svar som du gjorde.. det betyr mye å få slengt sannheten i ansiktet til tider, for det er ofte det som trengs. og jeg ser nå hvilken skade, istedenfor gode jeg har fått ut av dette..

om jeg klarer å ta skrittet å anmlede han vet jeg ikke, men at tanken har vært der, innrommer jeg gjerne.. er bare livredd for hva som vil skje da.. hva må jeg gjøre.. har jo nok med å takle livet som det er nå..

men skal slutte å blande meg i hans liv, og prøve å lære å nyte mitt eget..

Anmeld han, det er nok det beste.

hvordan skal jeg gjøre det da, og hva vil skje da??må jeg møte han? jeg husker jo ikke alt som skjedde den kvelden en gang.. ikke datoen heller.. har fortrengt så altfor mye.. hvem må jeg snakke med og hva må jeg si? det er så mye jeg lurer på og jeg tror det skrittet blir for tungt for meg akkurat nå.. men svar meg gjerne.. vil gjerne vite..

Annonse

du har rett, det vet jeg. vet ikke hvorfor jeg fremdeles går inn og sjekker mailen hans. er som om jeg kan passe på at han ikke kommer i nærheten av meg. min måte å holde han unna.. men du har nok helt utrolig rett.. jeg må slutte å fokusere på han.

må slutte å la han få styre livet mitt.. tusen takk for at du gav meg et så utrolig ærlig svar som du gjorde.. det betyr mye å få slengt sannheten i ansiktet til tider, for det er ofte det som trengs. og jeg ser nå hvilken skade, istedenfor gode jeg har fått ut av dette..

om jeg klarer å ta skrittet å anmlede han vet jeg ikke, men at tanken har vært der, innrommer jeg gjerne.. er bare livredd for hva som vil skje da.. hva må jeg gjøre.. har jo nok med å takle livet som det er nå..

men skal slutte å blande meg i hans liv, og prøve å lære å nyte mitt eget..

Du sjekker hans mail fordi du vet og vil ikke at noen andre skal komme i hans "klør"! Det er helt normalt og naturlig:) Du kan ikke passe på _ham_ Han gjør akkurat hva han kan og vil og det står ikke _DU_ ansvarlig for! Han styrer ikke livet ditt...det er _DU_ som lar han styre...Slutt med det, det er da du slipper fri!:)

Hvis du vil anmelde så har du muligheten til det! Jeg ønsker for deg at du ser at du er verdifull og er et ganske oppegående menneske...som har dine egne følelser og meninger..._Dine_ meninger og følelser er viktig, og spesielt for deg! Vet du...det er akkurat slik du vil kontrollere _ham_... at du tar makt..og først og fremst...tar makt over degselv...det er der det begynner:-).

Enig med Du, slutt å bland ditt eget liv med hans, du har mere nok med ditt eget...-Og la det bli ditt eget, fokuser på degselv og ditt...det er da du blir _Hel_!

Lykke til...tror du klarer det jeg:-)

Du sjekker hans mail fordi du vet og vil ikke at noen andre skal komme i hans "klør"! Det er helt normalt og naturlig:) Du kan ikke passe på _ham_ Han gjør akkurat hva han kan og vil og det står ikke _DU_ ansvarlig for! Han styrer ikke livet ditt...det er _DU_ som lar han styre...Slutt med det, det er da du slipper fri!:)

Hvis du vil anmelde så har du muligheten til det! Jeg ønsker for deg at du ser at du er verdifull og er et ganske oppegående menneske...som har dine egne følelser og meninger..._Dine_ meninger og følelser er viktig, og spesielt for deg! Vet du...det er akkurat slik du vil kontrollere _ham_... at du tar makt..og først og fremst...tar makt over degselv...det er der det begynner:-).

Enig med Du, slutt å bland ditt eget liv med hans, du har mere nok med ditt eget...-Og la det bli ditt eget, fokuser på degselv og ditt...det er da du blir _Hel_!

Lykke til...tror du klarer det jeg:-)

takk for det du sier til meg. har kommet langt i bearbeidingen min, men har femdeles til gode å klare å legge selv han bak meg. knekker totalt sammen hver gang jeg møter han og vet ikke hvordan jeg skal klare å slutte med det. vet veldig godt at jeg lar han beholde makten over meg, og jeg vil virkelig slutte å la han ha den, men klarer det ikke.

har likevel bestemt meg for å slutte å sjekke mailen hans og prøve å være glad for at jeg ikke er en del av hans liv lengre..

takk for råd og gode ord, betyr mye å få slike svar som kan få meg til å endre livet mitt i positiv retning.

håper alt er bra med deg!

smil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...