Gå til innhold

Hovne tær!

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 30 som den senere tid har hatt hovne og vonde tær. Det er spesielt de tre ytterste tærne på hvert ben som er hovne og vonde. I tillegg har jeg vondt under tåballen på den ene foten. Dette bekymrer meg og det er selvfølgelig veldig plagsomt. Har bestilt legetime. men den er ikke før i oktober. Har sterk mistanke om at jeg har neglsopp, og har nesten fått dette bekreftet gjennom neglsopp.no. De mente at de hovne tærne ikke hadde noe med neglsoppen og gjøre. Jeg tenker selvfølgelig på at det kan ha noe med hjertet å gjøre eller med sirkulasjonen i bena eller noe i den duren. Jeg er jo i en farlig alder med tanke på hjerteproblemer i forhold til stress i arbeissit. osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157955-hovne-t%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du hadde hatt vannopphopning grunnet hjertesvikt så hadde hevelsen vært mer utbredt enn i tærne. Mistenker heller ikke sopp-infeksjonen. Det er mer sannsynlig at du har en leddbetennelse. Dette kan legen sjekke med blodprøver. Vanlig leddgikt og urinsyregikt må utelukkes. kanskje bør det taes et røntgenbilde. Du kan prøve Ibux 400mg x 2-3. Pass på å ikke bruke trange sko.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157955-hovne-t%C3%A6r/#findComment-1021503
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...