Gå til innhold

Hjelp.


Gjest usikker og engstelig

Anbefalte innlegg

Gjest usikker og engstelig

Hva er forskjellen på å bli innlagt på en døgnavdeling eller på en dagavdeling? Er det bare at man på døgnavdeling er der hele tiden og på dagavdeling reiser man hjem etterpå om kvelden?

Hvor lenge er man på en dagavdeling? Er man der hver eneste dag? Går man til behandling mens man er innlagt? også om dagen? Spiser man der?

Hva er best? Natta eller bare om dagen?

Terapauten min lurer på hva jeg ønsker, men jeg er usikker på hva jeg vil. I det ene sekundet mener jeg noe, men i neste sekund mener jeg noe helt annet. Hva skal jeg velge?

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paa dagavdeling er du der fra 9-15 (tror jeg) og du har et organisert terapautisk tilbud. Klokka 15 gaar du hjem.

Veldig vanskelig og anbefale hva som funker best, det er saa individuelt. Ved doegnavdeling blir du ikke saa avskjermet og veien tilbake til ditt normael liv blir kanskje ikke like lang som ved doegn-innlegelse.

Naar er det du har det som vanskeligst? Er det om kvelden/natta er det kanskje best for deg og vaere doegn-innlagt en periode?

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge man er på en dagavdeling per dag og hvor mange dager per uke, varierer med behandlingstilbudet som gis og den enktes behov, etter hva jeg har forstått.

Hvis du kan klare deg selv på ettermiddager / kveld / netter, tror jeg dagavdeling er best. Da beholder du en bit av den "normale" tilværelsen også. Trenger du mer oppfølging hele døgnet, er døgnavdeling et bedre alternativ.

Det er ikke behandling døgnet rundt på en døgnavdeling. Du får en del fritid også. Det kan være verdt å tenke gjennom hvor meningsfull denne fritiden på døgnavdeling blir kontra den fritiden du vil ha om du går på en dagavdeling.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Jeg jobber på en psykiatrisk korttidspost, og der er pasientene innlagt frivillig over cirka tre uker.

Her får de behandling på dagene, "fri" på kveldene og i helgene, men overnatter der, så sant de ikke er på "perm".

De spiser fire måltider til dagen, og de fleste pasientene sier selv at det gjør dem godt å ha noen å prate med til enhver tid.

Med en dagpost, "jobber" du der alt fra en til fem dager i uka, fra åtte til tre f.eks. Det er individuelt om det er behandling samtidig på disse dagpostene.

Hadde jeg vært deg ville jeg kjent litt etter på meg selv, for å finne ut hva slags behov du har!!

Lykke til!

Hilsen Sina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...