Medic1365380653 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Etter 10 år i tenkeboksen har jeg nå bestemt meg for silikoninnlegg. Har vært på konsultasjon, og skal opereres 22. nov. Fikk litt dårlig tid på konsultasjonen, og har nå i etterkant blitt usikker på om det ble riktig valg mtp.type protese. Jeg er en liten B cup (tror jeg), og ønsker meg liten D eller D. Fikk "insistert" meg til 375 cc hos kirurgen, men er redd dette blir for lite, altså mindre enn jeg har tenkt meg.Skal legge protesen under brystmuskelen, etter eget ønske og kir. synspunkt. Etter å ha lest et hav av info og leserinnlegg på nettet, er min generelle oppfatning at de fleste angrer på at de ikke har lagt inn nok. Videre ville kir. legge inn anatomiske proteser, og det er her min største tvil kommer inn. Det skal visstnok se så naturlig ut, men jeg vil jo at mine bryster skal bli litt oppsiktsvekkende jeg (uten dermed å ville se ut i nærheten av Pamela Andersen)! Videre er jeg skeptisk på at det flere steder står at det er en viss fare for at anat.prot. kan vri seg. Dette vil jeg egentlig ikke risikere.Føler egentlig for å ta en konsultasjon til, men dette virker vanskelig, fordi kirurgen er en bekjent av en venn som jobber på klinikken, samt at kir. virket sikker på valget. Vil føle meg rimelig tåpelig hvis jeg oppsøker han på nytt. Hadde med mange bilder av jenter jeg synes hadde fine innlegg, men dette var av lite interesse for kirurgen. Jeg er 40 år og har ikke ammet barn. Har litt overflødig hud, og noe brystvev, men selvfølgelig henger brystene mer enn da jeg var 20 år. Videre reagerte jeg på prisen, kr. 34 000,-. Dette er en kjent klinikk, men allikevel? Protesene skulle være de beste på markedet. Snittet skal legges under brystene. Av deg som fagperson vil jeg som en minimum gjerne ha ditt synspunkt på anatomiske proteser kontra runde, samt kommentar på størrelsen som er valgt. Hvor stor er sjansen for at anat.prot. vil vri seg? Jeg løper mye, og vil gjerne ha din anbefaling om hvor lenge jeg må vente før jeg går på tredemølle? Hvor lenge anbefaler du man skal bruke sports BH? Skal man tape arrene på langs eller tvers? Kanskje resultatet blir bedre om jeg velger runde proteser under brystmuskelen. Det er meget forvirrende at alle plastikk kir. har ulikt syn på disse tingene, jo mer man leser, jo mer forvirret blir man. At jeg er spesialsykepleier gjør ikke saken enklere akkurat..... Takknemlig hvis du vil gi meg et utfyllende svar på dette lange innlegget. Oppfordrer også lesere til å komme med kommentarer! På forhånd tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157995-anatomiske-proteser-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai82 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 hei! og lykke til med operasjonen! kipt å få en kirurg som ikke er interesert i hva du sier siden det er en viktig operasjon for deg!! ellers vet jeg ikke helt va anatomiske proteser er.. men vil bare si at pass på at protesene ikke blir plassert for langt i fra hverandre! har sett det på bilder og det er IKKE fint! ellers synest jeg det hørtes mye ut med d-cup dersom du er en liten b, men det er ditt valg! håper alt går bra med operasjonen og selv om de virker "stygge" til å begynne med blir de fine etter ca 6.mnd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157995-anatomiske-proteser-mm/#findComment-1018594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lena.j. Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei, jeg får starte med å grartulere deg med at du har bestemt deg! Først vil jeg si at det er viktig at du finner en en kirurg som hører på deg, det er din kropp og det er du som vet hvordan du vil at dine nye bryst skal være. Når du bruker uttrykk som "insistert" blir jeg med en gang litt skeptisk... Jeg har 380 ml silikon og jeg er veldig godt fornøyd med størrelsen. Jeg er 15 år yngre enn deg og er relativt liten, slank og veltrent så mine er relativt store i forhold til min størrelse. Fra før hadde jeg ganske lite. Men for å si det sånn, jeg ville heller hatt litt mer enn mindre. Jeg tror du med dine ønsker i hvert fall trenger det du har avtalt, kanskje litt mer. Jeg har runde proteser og vil anbefale det, synes rett og slett de ser finest ut. Ta en kikk på internett(f.eks. www.breastimplants4you.com , www.qvinna.info) og du finner masse info og bilder. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157995-anatomiske-proteser-mm/#findComment-1018946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medic1365380653 Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Hei, jeg får starte med å grartulere deg med at du har bestemt deg! Først vil jeg si at det er viktig at du finner en en kirurg som hører på deg, det er din kropp og det er du som vet hvordan du vil at dine nye bryst skal være. Når du bruker uttrykk som "insistert" blir jeg med en gang litt skeptisk... Jeg har 380 ml silikon og jeg er veldig godt fornøyd med størrelsen. Jeg er 15 år yngre enn deg og er relativt liten, slank og veltrent så mine er relativt store i forhold til min størrelse. Fra før hadde jeg ganske lite. Men for å si det sånn, jeg ville heller hatt litt mer enn mindre. Jeg tror du med dine ønsker i hvert fall trenger det du har avtalt, kanskje litt mer. Jeg har runde proteser og vil anbefale det, synes rett og slett de ser finest ut. Ta en kikk på internett(f.eks. www.breastimplants4you.com , www.qvinna.info) og du finner masse info og bilder. Lykke til! Takk for innspill! Flott at du skrev dine mål osv.,vi er tydeligvis ganske like i kroppen, slik at jeg fikk noe å sammenlikne med på størrelsen. Har vært på begge nettstedene, men synes det er vanskelig å finne og se forskjellen på anatomiske og runde proteser. Må nok manne meg opp til å ta en ny konsultasjon med den kir. Kan jo ikke trekke meg, da jeg skrev under kontrakten i farten..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157995-anatomiske-proteser-mm/#findComment-1019098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det er vanskelig å gi generelle svar på de fleste av dine spørsmål bl.a. fordi de vil avhenge av din kroppsbygning, hvordan dine bryster er nå mht. volum og fasong og ikke minst av hvordan du ønsker at dette skal bli. Jeg vil absolutt råde deg til å ta et nytt møte med kirurgen som skal operere deg. Anatomiske proteser har sine fordeler og ulemper som du har vært inne på.Personlig bruker jeg mest runde proteser, men foretrekker anatomiske hos pasienter med svært lang brystkasse, særlig hvis de skal ha større proteser, og ved brystrekonstruksjon eter kreft. Rotasjon er uhyre sjelden de første årene, mens langtidsproblemer kan som kjent oppstå ved alle typer proteser. Evt. kan jeg se deg for en 2nd opinion. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157995-anatomiske-proteser-mm/#findComment-1023851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
henny Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg har også nettopp vært til konsultasjon, og min operasjon kommer til å koste 33 tusen. Dette fordi jeg skal ha de nye silikon protesene med Cohesive gel. Disse protesene vil ikke lekke selv om de sprekker, fordi det som er inni er ikke flytende. Kan det være samme type du skal få? Legen min sa at det var denne typen proteser han anbefalte nå, men de fleste pasienter ville fortsatt ha vanlig silikon pga. det er billigere. Når det gjelder størrelse synes jeg du skal be om mer om du ønsker det, dumt hvi du angrer etterpå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157995-anatomiske-proteser-mm/#findComment-1030936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.