Gå til innhold

Fikk ikke svar prøver igjen.


Katty2

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe her inne.

Nå skal jeg prøve legge frem hele problemet mitt her. Jeg har diagnosen Manisk depresiv,tar litium og lamictal.Har sluttet og begynt mange ganger på medisinene men nå har jeg vel tatt dem ei stund.Har en del sinneutbrudd,og depresjonsutbrudd som kommer bare av bittelitt stress,i perioder ønsker jeg bare dø,har så vondt inni meg.Har fått vival av og til som har hjulpet meg å slappet av,men føler ikke de hjelper så godt lengre.Går med klump i brystet av og til også dette er ikke godt.Alt dette er fustrerende for både meg og saqmboeren min han vet ikke hva han skal gjøre.Og jeg vet ikke hvordan jeg helt skal forholde meg til legen er redd for viss jeg forteller om mine problem at han skal tenke jeg bare er for å få piller eller klage:(Alt dette er ganske vanskelig,lurer på hvorfor ikke tablettene hjelper og om det er noe annet som kan hjelpe mot de høye vonde toppene mine utenom vival,noen andre som liksom hjelper med en gang jeg tar dem nesten?? Kan litsium slutte å virke?? Noen som vet hvordan jeg skal forholde meg til legen med tanke på beroligne så kan hjelpe i disse turene,uten at han skal tenke at jeg bare er ute etter å klage eller få sterke tabletter for det er jeg ikke men jeg vet det hjelper meg:(. Håper ikke dette var alt for langt for dere. Takker på forhånd for svar!

- Katty2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Katty2!

Huff, det hørtes ikke godt ut slik som du har det nå. Jeg har ikke så veldig mange råd bortsett fra at du må slutte å bekrymre deg for hva legen kommer til å tenke. Hvis legen tror du kommer for å klage, ja, hva så da? Du betaler jo for timen, og det spiller da ingen rolle hva han tror. Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra, og at du blir tatt i mot mye bedre enn du forventer.

Det er ikke så rart at samboeren din er usikker på hvordan han skal forholde seg. Psykiske sykdommer er jo ikke så lette å takle. Men dere må være sterke og stå på begge to. Prøve å talkle nedturene dine så godt som mulig. Kose dere skikkelig i oppturene. Være tåmodige.

Angående piller, så er det nok ingen slike "lykke" piller som virker med en gang. Det må gå seg til, og det tar ofte noen uker. Det er viktig at du finner det merket og den dosen som funker for deg.

Lykek til, og vær tålmodig. Dette er ikke din skyld. Du gjør så godt du kan. Finn på noe koselig i dag. Slapp helt av og prøv å la være å engste deg. Sett deg i armkroken til samboeren og føl deg trygg en stund. Det hjelper nok, tenker jeg. Se en film sammen, lag en god lunsj med egg og det hele. Gå en tur...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Katty2!

Huff, det hørtes ikke godt ut slik som du har det nå. Jeg har ikke så veldig mange råd bortsett fra at du må slutte å bekrymre deg for hva legen kommer til å tenke. Hvis legen tror du kommer for å klage, ja, hva så da? Du betaler jo for timen, og det spiller da ingen rolle hva han tror. Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra, og at du blir tatt i mot mye bedre enn du forventer.

Det er ikke så rart at samboeren din er usikker på hvordan han skal forholde seg. Psykiske sykdommer er jo ikke så lette å takle. Men dere må være sterke og stå på begge to. Prøve å talkle nedturene dine så godt som mulig. Kose dere skikkelig i oppturene. Være tåmodige.

Angående piller, så er det nok ingen slike "lykke" piller som virker med en gang. Det må gå seg til, og det tar ofte noen uker. Det er viktig at du finner det merket og den dosen som funker for deg.

Lykek til, og vær tålmodig. Dette er ikke din skyld. Du gjør så godt du kan. Finn på noe koselig i dag. Slapp helt av og prøv å la være å engste deg. Sett deg i armkroken til samboeren og føl deg trygg en stund. Det hjelper nok, tenker jeg. Se en film sammen, lag en god lunsj med egg og det hele. Gå en tur...

*klem*

Tusen takk for svar !Setter pris på det ja.

Har andre noe mer å si sier jeg takk for det,er ganske fra meg hva jeg skal gjøre osv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar !Setter pris på det ja.

Har andre noe mer å si sier jeg takk for det,er ganske fra meg hva jeg skal gjøre osv:(

Det forstår jeg godt, at du er fortvilet. Håper det er noen flere som har noen ord til deg.

Du er veldig sterk som setter ord på det og forsøker å gjøre noe med din vanskelige situasjon. Det må være forferdelig å leve med en slik sykdom som gjør deg redd og trist. Og veldig slitsomt å gå slik opp og ned på følelsesskalaen. Hvor lenge pleier de maniske og de depressiv eperiodene dine å vare da? Har du det bra når du er i de maniske periodene, eller er det bare slitsomt det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt, at du er fortvilet. Håper det er noen flere som har noen ord til deg.

Du er veldig sterk som setter ord på det og forsøker å gjøre noe med din vanskelige situasjon. Det må være forferdelig å leve med en slik sykdom som gjør deg redd og trist. Og veldig slitsomt å gå slik opp og ned på følelsesskalaen. Hvor lenge pleier de maniske og de depressiv eperiodene dine å vare da? Har du det bra når du er i de maniske periodene, eller er det bare slitsomt det også?

Det slitsomme kommer i anfall på en måte kanskje sinne,fustrasjon eller depresjon nesten som det klikker for meg.Snakker masse tull visst og etterpå husker jeg ikke så mye av det,disse anfallene kan vare fra 5min til mange timer,og kan komme en fra noen få til flere ganger i uka.I tillegg til dette tror jeg at folk ikke liker meg at jeg ikke er god nok osv,så kan deppe lenge,tanker på å skade seg selv eller dø kan komme og gå.Jeg vet ikke helt når jeg er manisk,vet ikke i det øyeblikket jeg er det at jeg er det,men familie mener de merker det,men jeg føler jo da at jeg ikke får sove så godt osv men vet liksom ikke om jeg er manisk eller ikke da,men folk rundt mener de ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slitsomme kommer i anfall på en måte kanskje sinne,fustrasjon eller depresjon nesten som det klikker for meg.Snakker masse tull visst og etterpå husker jeg ikke så mye av det,disse anfallene kan vare fra 5min til mange timer,og kan komme en fra noen få til flere ganger i uka.I tillegg til dette tror jeg at folk ikke liker meg at jeg ikke er god nok osv,så kan deppe lenge,tanker på å skade seg selv eller dø kan komme og gå.Jeg vet ikke helt når jeg er manisk,vet ikke i det øyeblikket jeg er det at jeg er det,men familie mener de merker det,men jeg føler jo da at jeg ikke får sove så godt osv men vet liksom ikke om jeg er manisk eller ikke da,men folk rundt mener de ser det.

hei

føler med deg, da jeg også er mye deprimert og har mye tvangstanker.Det som er at det finnes mange typer medisiner å få. Det er bare du som kan merke bivirkninger eller at det ikke fungerer. Det er viktig å få de riktige medisinene.Jeg gikk på medisiner som hadde mer bivirkninger en at de virket. Det tok en stund før jeg tørte å ta det opp med legen min. Å jeg fikk nye.De fungerer bedre. Så stå på. Det er deg selv du må stole på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

føler med deg, da jeg også er mye deprimert og har mye tvangstanker.Det som er at det finnes mange typer medisiner å få. Det er bare du som kan merke bivirkninger eller at det ikke fungerer. Det er viktig å få de riktige medisinene.Jeg gikk på medisiner som hadde mer bivirkninger en at de virket. Det tok en stund før jeg tørte å ta det opp med legen min. Å jeg fikk nye.De fungerer bedre. Så stå på. Det er deg selv du må stole på

Ja tusen takk ,synes ikke disse hjelper har tatt dem nå hmm nermere 2mnd men får de der toppene forde om og da har jeg fått vival men føler ikke vivalen tar de lenger like godt,ville spurt legen om en annen slik en medisin kanskje alopam eller sobril,vet at disse medisinene ikke er bra men jeg vet også at når toppene kommer eller nedturene så hjelper det så går det over etter bare en liten stund.

Samboeren min har også litt problemer takle meg i disse periodene og det forstår jeg veldig godt,jeg snakker masse tull og nesten som jeg ikke husker noe hva jeg har sagt etterpå:(Må være fustrerende for han også.Men det som er er at jeg har problemer snakke med fagpersoner,hater det.Har vært innlagt ca 12ganger og mor min har sagt til sykehuset at de må dra ting ut av meg,for jeg ikke åpner meg,derfor synes jeg det er vanskelig spør legen etter slike tabletter for vet hvor strengt det er og føler at folk tror jeg bare spør etter dette for fun,men jeg vet liksom dette hjelper for toppene.Forige lege jeg hadde sa at hun visste ikke hva hun skulle gjøre pga jeg har uvanlig raske svingninger kan svinge opp on ned mange ganger i løpet av dagen.Hmm dere skal vite jeg synes det er godt å få dette ut her,og ja jeg vet dere har problem selv men for min del hjelper det meg å hjelpe andre.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...