Gå til innhold

Seksualitet på avveier


sort tulipan

Anbefalte innlegg

Jeg tror kanskje jeg bruker sex på nesten en selvdestruktiv måte.. Jeg har en kjæreste, og allikevel har jeg ligget med andre opptil flere ganger.

Det som begynner å bekymre meg litt, er at det ser ut til å være et slags mønster.. eller noe.

Det er voksne menn jeg blir med, den eldste så langt var over 50 år, den siste (igår..) er nesten nybakt far og i midten av tredveårene.

Jeg finner det hele ganske urovekkende, de liker tydeligvis godt at jeg er ung, og jeg er jo med på dette selv.

Har alltid hatt en dragning mot eldre menn, jeg finner noe 'trygt' ved det.. Vet ikke helt. Men har aldri hatt noe forhold med en voksen mann.

Jeg har fra tidlig alder vært svært seksuell (elendig ordlegging, men jeg orker ikke omformulere..).

Så.. I det siste har begynt å lure på om det kanskje kan være noe som har hendt meg som liten som har utløst denne fryktelige serien av ting jeg gjør..

Eller er det bare så såre enkelt at vi alle er forskjellige med forskjellige behov?

Har slitt mye med depresjon og suicidale tendenser, noe som selvsagt har blusset noe veldig opp etter alt dette.. Jeg har jo en sønderknust samvittighet ovenfor kjæresten min.

Fint om noen bare kunne skrive meg noen ord.. og være så snille å ikke dømme meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ut som ganske så destruktiv oppførsel. Det vil være umulig for oss her å si hva årsaken er, så dersom du ikke klarer snu dette selv, synes jeg du bør finne en spesialist å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en forstå det du driver med som selvskading?

Eller spenningsøken?

For din egen skyld og med tanke på forholdet ditt og kjæresten så bør du absolutt ta tak i dette. Du styrer til syvende og sist dette selv, regner med at du ikke har noen onde stemmer som befaler deg å være utro og å ligge rundt. Du får ta tilbake makta over kroppen og seksualiteten din! Kanskje kan du få hjelp gjennom terapi, men jobben må du uansett gjøre selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Kan du i barndommen ha blitt utsatt for seksuelle overgrep av en voksen, men fortrengt dette?

Har hørt at det KAN gi slike reaksjoner.

Fortrenging av slike minner er nærmest bare en myte. De aller aller fleste har altfor god hukommelse om slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er sikker på at det er destruktivt å spekulere på om dette har en årsak i "fortrengte traumer fra barndommen".

Ta tak i problemet her og nå. Hva er det du savner? Hva er det dette gir deg som du trenger? Hva kan du gjøre for å stoppe det? For du må stoppe det om du skal kune fortsette et godt forhold. Hvordan kan du få det du trenger på en annen måte som ikke er så destruktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gaudiamus

'Jeg har jo en sønderknust samvittighet ovenfor kjæresten min.'

Det er vel det innlegget ditt dreier seg om. Jeg støtter det NHD skrev, det er her og nå situasjonen du skal ta tak i. Det blir for drøyt å lete etter forklaringer i fortiden. Jeg forstår heller ikke tanker om at dette har med spesielt sterkt sexuelt behov å gjøre siden du har kjæreste. Du burde kunne leve ut din sexualitet i et forhold. Spørsmålet du må stille deg er om du leter etter noe du savner i forholdet. Det kan bare du svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...