Gå til innhold

Noen som har noen gode råd og kan svare meg på forrige innlegget mitt?


Katty2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest alternativer

Jeg har ikke så god greie på bipolar lidelse, men lurer på:

Går du til vanlig fastlege, eller har du vært hos en psykiater, dvs spesialist? Jeg troddde man skulle bli ganske bra med riktig medisin, uten å trenge vival etc. Så er du sikker på at du får rett dosering - vil du kanskje sjekke det hos en psykiater?

Har du prøvd det som blir skrevet om bipolare og kosthold/kosttilskudd? Bipolare skal jo for eksempel reagere spesielt positivt på det. Hva har du prøvd av tran, folat osv?

http://www.astrazeneca.no/azmedica/cns/0101_diett.html

Har du prøvd dette?

www.truehope.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så god greie på bipolar lidelse, men lurer på:

Går du til vanlig fastlege, eller har du vært hos en psykiater, dvs spesialist? Jeg troddde man skulle bli ganske bra med riktig medisin, uten å trenge vival etc. Så er du sikker på at du får rett dosering - vil du kanskje sjekke det hos en psykiater?

Har du prøvd det som blir skrevet om bipolare og kosthold/kosttilskudd? Bipolare skal jo for eksempel reagere spesielt positivt på det. Hva har du prøvd av tran, folat osv?

http://www.astrazeneca.no/azmedica/cns/0101_diett.html

Har du prøvd dette?

www.truehope.com

Jeg går til fastlege ja,medisinene jeg tar og har tatt en lang stund nå funker ikke skikkelig føler jeg,derfor er det vondt når du sier at disse medisinene skal hjelpe på meg liksom for det føler jeg ikke.Grunnen til jeg har fått vival er pga jeg har disse anfallene det er derfor jeg lurte på om det er noen andre som kanskje funker bedre og kan være bedre fks alopam/Sobril??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt lei nå

Mister nærmest lysten til å svare deg siden du maser slik. Dette er tredje gangen du etterlyser svar selv om du allerede har fått en del svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister nærmest lysten til å svare deg siden du maser slik. Dette er tredje gangen du etterlyser svar selv om du allerede har fått en del svar.

Utrolig så god du skulle være da til å dra ned folk!!!Passer ikke inn her du sånn som du snakker til meg:(Men takk for den men du trenger ikke svare,ingen har sagt det til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også lei av maset ditt

Utrolig så god du skulle være da til å dra ned folk!!!Passer ikke inn her du sånn som du snakker til meg:(Men takk for den men du trenger ikke svare,ingen har sagt det til deg!!!

Tror du at du er den eneste her i verden med problemer? Folk blir lei av gnålet og selvsentreringa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du sliter, men det er vanskelig som ikke fagperson og gi gode råd(eller de rådene du vil ha).Du bør snakke med fastlegen din om dette,h*n har det beste utgangspunktet for å hjelpe deg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gaudiamus

Jeg vet ikke hva du etterlyser, du har fått mange svar. Eneste rådet jeg kan gi deg er å søke råd hos fagmennesker. Gå til terapi, og prøv å finne ut hva passer deg. Jeg vet ikke noe om medisinerig ved dine lidelser, men har selv gått på andre medisiner enn du nevner og til samtaleterapi i åresvis. Jeg er bra nå, og satser på at slik blir det. Det har tatt lang tid, og vært opp- og nedturer. Jeg ga ikke opp, men det var ofte nære på. Det er det rådet jeg kan gi deg, gi ikke opp selvom du sklir mange skritt bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - du klarer jo åpenbart ikke å løse problemene på egenhånd, så jeg vil anbefale deg å starte et bedre samarbeid med legen din. Medisiner må du nok ta - som så mange av oss andre. Du er ikke alene om å bli dårlig av å slutte og begynne om og om igjen. Regn med kanskje et halvt til ett år før kroppen er godt vant til medisinene og bivirkningene er minimale. Legen din bør ta blodprøver og sjekke konsentrasjoner for å optimalisere effekt. I tillegg bør du se på kosthold og livsførsel. Du bør spise sunt og ta hensyn til de rådene som gjelder for manisk-depressive, og dessuten passe deg for sene kvelder og våkennetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

Jeg går til fastlege ja,medisinene jeg tar og har tatt en lang stund nå funker ikke skikkelig føler jeg,derfor er det vondt når du sier at disse medisinene skal hjelpe på meg liksom for det føler jeg ikke.Grunnen til jeg har fått vival er pga jeg har disse anfallene det er derfor jeg lurte på om det er noen andre som kanskje funker bedre og kan være bedre fks alopam/Sobril??

Jeg får ikke helt tak i hva som er problemet.

1) Hvor lenge har du tatt medisinene legen foreslår? Tatt dem sammenhengende?

2) Hva sier legen din om at de ikke virker?

3) Hvis du ikke er fornøyd med legens svar, har du bedt om å få komme til en psykiater, som sikkert vet mer om bipolare? Hvis nei, hvorfor ikke?

4) Som du ser, gir mange deg tips om ting som er viktige. Regelmessig livsførsel, folat, omega3 osv. Hvilke av slike tiltak har du prøvd?

Det er vanskelig å hjelpe deg noe mer hvis du ikke kommenterer på forslagene og spørsmålene du får.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...