Gå til innhold

antideppresiva ssri


Gjest knutb

Anbefalte innlegg

Hei!

Gikk på SSRI i 14 dager. men har nå sluttet grunnet bivirkninger.

Men de virket fra dag 1!

*Økt stemningsleie

*Mere livsenergi, lystfølelse

*Roligere,mindre angst sosialt

*Ble mere utadvend

*Positiv til folk rund meg

Har alltid følt meg adskilt fra andre, men følte en dundrenes NORMAL følelse av dette, merkelig egentlig.

Nå er jeg tilbake til mitt gamle meg og liker det ikke i det hele tatt, og lurer kanskje på om jeg må bygynne på det igjen. Brukte Efexor Depot 75mg.

Men så spørsmålet:

Har lest en del om det, og de fleste sier at det ikke funker med en gang og at det tar mange uker før det funker.

Hvorfor funka det så bra på meg da? Er det fordi jeg eventuelt har et stort underskudd av hva medisinen gidde meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutter meg egentlig til ditt spørsmål jeg.

Jeg har som deg brukt SSRI kort tid, dvs. 20 dager.

Jeg har ikke hatt bivirkninger, litt munntørrhet et par ganger, det er det eneste, men var helt i begynnelsen.

Jeg har merket akkurat de positive virkningene som deg, som om jeg skulle skrevet dem selv. Merket dem etter ca. ei uke. Er med andre ord kjempefornøyd.

Jeg fortsetter og nyter livet nå. Bruker Cipralex, 5 mg. den første uken, deretter 10 mg.

mvh

positiv overrasket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt,det er vel slik at medisin virker forskjellig fra person til person.Når du fikk slik fantastisk virkning av Efexor,må det ha vært ganske "heavye"bivirkninger som har fått deg til å slutte med dem igjen.Hvilke bivirkninger fikk du?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sannsynligvis var dette en ren placebo effect. SSRI begynner ikke og virke de foerste 14 dagene det tar vanligvis 2-3 uker foer du merker bedring, bi-virkninger begynner ogsaa da og forsvinne. Den andre muligheten er at du fikk en manisk/hypomanisk reaksjon. Har du snakket med legen din om bi-virkningene og den umiddelbare virkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt,det er vel slik at medisin virker forskjellig fra person til person.Når du fikk slik fantastisk virkning av Efexor,må det ha vært ganske "heavye"bivirkninger som har fått deg til å slutte med dem igjen.Hvilke bivirkninger fikk du?

mvh

Store bivirkninger ja.. våkenhet de første dagene hverfall, vansker med å såve skikkelig. Men det værste var seksuelle bivirkninger. Ellers litt ør i hodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sannsynligvis var dette en ren placebo effect. SSRI begynner ikke og virke de foerste 14 dagene det tar vanligvis 2-3 uker foer du merker bedring, bi-virkninger begynner ogsaa da og forsvinne. Den andre muligheten er at du fikk en manisk/hypomanisk reaksjon. Har du snakket med legen din om bi-virkningene og den umiddelbare virkningen?

Har ikke snakket med legen min om dette da jeg sluttet med de.

Men hva mener du med manisk/hypomanisk virkning?

Kan ikke sjønne at det kan ha hvert placebo, da det var drastiske forandringer tilstede, både positivt og negatvt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke snakket med legen min om dette da jeg sluttet med de.

Men hva mener du med manisk/hypomanisk virkning?

Kan ikke sjønne at det kan ha hvert placebo, da det var drastiske forandringer tilstede, både positivt og negatvt.

Det er vanskelig og vite naar du ikke kontaktet legen din, men det er en kjent sak at AD kan utloese mani/hypomani hos bipolar pasienter. Tror det heter bipolar 3, men er ikke sikker. Sier ikke at det er det det var, men det er en mulighet...

Snakk med legen din, begynner du evt. paa en ny AD kan legen ha jevnlig kontakt med deg saa dere kan sjekke om du faar lignede virkning igjen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...