Gå til innhold

NHD Dømt til bivirkninger?


Gjest alltid slik?

Anbefalte innlegg

Gjest alltid slik?

Jeg tåler lite. Kaffe måtte jeg slutte med, blir nærmest fyllesyk av en halv kopp.

Medisiner som inneholder efedrin, f.eks Brikanyl, blir jeg helt hyper av.

Antibiotika blir jeg så kvalm av at jeg iblant spyr av det.

SSRI har jeg reagert så på at legen tenker seg om både to og tre ganger før han prøver på nytt.

Tabletter for å dempe kvalme, ble jeg også hyper av.

Det er ikke snakk om allergiske reaksjoner, kun bivirkninger.

Er jeg bare en slik som reagerer på det meste? Er jeg bare håpløs å medisinere hva det nå gjelder?

Bare så jeg har sagt det. Jeg har ikke medisinangst. Jeg hiver ikke innpå tabletter om jeg ikke må sånn for sikkerhets skyld. Men må jeg, har jeg ingen prinsippielle motforestillinger. Har aldri missburkt rusmidler.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, har mye av de samme symptomene som du , og hvert innom det meste for å sjekke om det er noe annet enn depresjon som er årsaken, og det var det ikke. Utrolig hvor mye tid jeg bruker på å tenke på mat , samtidig som jeg egentlig ikke vil spise. Legene sier det er depresjon og spisevegring. medisiner tåler jeg ikke , kaffe har jeg slutta med for lengst, maten jeg spiser sjekker jeg flere ganger for å vite om det er noe feil med...Rart når jeg egentlig bare vil gå opp i vekt. Har heller aldrig brukt rusmidler.

Tror mye skyldes at Jeg gikk med magesår lenge, før jeg fikk medisiner og at jeg samtidig gikk inn i en depresjon.

Vet ike hva jeg prøver å si, men depresjon og mage problemer, kvalme osv henger ofte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid slik?

Hei du, har mye av de samme symptomene som du , og hvert innom det meste for å sjekke om det er noe annet enn depresjon som er årsaken, og det var det ikke. Utrolig hvor mye tid jeg bruker på å tenke på mat , samtidig som jeg egentlig ikke vil spise. Legene sier det er depresjon og spisevegring. medisiner tåler jeg ikke , kaffe har jeg slutta med for lengst, maten jeg spiser sjekker jeg flere ganger for å vite om det er noe feil med...Rart når jeg egentlig bare vil gå opp i vekt. Har heller aldrig brukt rusmidler.

Tror mye skyldes at Jeg gikk med magesår lenge, før jeg fikk medisiner og at jeg samtidig gikk inn i en depresjon.

Vet ike hva jeg prøver å si, men depresjon og mage problemer, kvalme osv henger ofte sammen.

Mageproblemer og depresjon er en enkel sammenheng å se. Men om jeg plutselig begynner å spy pga en antibiotikakur, ser jeg ikke mye psykisk ved det.

Jeg har aldri vært spesielt opptatt av hva jeg spiser, sånn utenom at jeg ikke vil øse innpå med fett og sukker. Også kjekt å få i seg frukt og grønt. Leser uhyre sjeldent hva maten inneholder. Kaffe begynte jeg å reagere på når jeg var helt frisk fysisk og psykisk. Og syntes da det var enklest å kutte.

Jeg går ikke rundt å bekymrer meg over bivirkninger, men de dukker opp, sikkert som klokka.

Jeg har ikke stort behov for medisiner, men jeg ønsker at jeg hadde vært enklere å medisiner. Kan bli mye slitsom prøving og feiling bare av en bakteriell halsbetennelse.

Lurer ofte på om det er vits i å prøve medisiner for meg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageproblemer og depresjon er en enkel sammenheng å se. Men om jeg plutselig begynner å spy pga en antibiotikakur, ser jeg ikke mye psykisk ved det.

Jeg har aldri vært spesielt opptatt av hva jeg spiser, sånn utenom at jeg ikke vil øse innpå med fett og sukker. Også kjekt å få i seg frukt og grønt. Leser uhyre sjeldent hva maten inneholder. Kaffe begynte jeg å reagere på når jeg var helt frisk fysisk og psykisk. Og syntes da det var enklest å kutte.

Jeg går ikke rundt å bekymrer meg over bivirkninger, men de dukker opp, sikkert som klokka.

Jeg har ikke stort behov for medisiner, men jeg ønsker at jeg hadde vært enklere å medisiner. Kan bli mye slitsom prøving og feiling bare av en bakteriell halsbetennelse.

Lurer ofte på om det er vits i å prøve medisiner for meg.

mvh

Først må du få sjekke om det er noe annet "fysisk" som plager deg...Det er vanlig prosedyre ved depresjon.

Var også helt sikker på at det var alt annet enn depr. som feilte meg, før jeg viste noe om depr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid slik?

Først må du få sjekke om det er noe annet "fysisk" som plager deg...Det er vanlig prosedyre ved depresjon.

Var også helt sikker på at det var alt annet enn depr. som feilte meg, før jeg viste noe om depr.

Takk for svar.

Jeg er sjekket opp og ned og i mente.

Det eneste jeg lurer på er om jeg har en statistikk som tilsier at jeg vil reagere på de fleste typer medisiner, spesielt SSRI.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...