Gå til innhold

hvordan slutte/trappe ned på zyprexa når det ikke er delestrek på dem?


Gjest orker ikke mer zyprexa

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke mer zyprexa

har gått på medikamentet en måneds tid og føler at jeg rett og slett har skiftet personlighet. jeg er ikke den personen jeg var tidligere. nå kommer jeg til å be legen om nedtrapping men hvordan bør det gjøres? og vil jeg merke store bivirkninger når jeg slutter? går på 5 mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orker ikke mer zyprexa

Jeg gikk på 5mg zyprexa og trappet ned til 2,5 mg før jeg sluttet helt.

men merket du noen bivirkninger når du trappet ned? følte du deg verre psykisk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er riktig av deg å kutte ut Zyprexa.Jeg gikk på den i 1 år og 8 måneder, og lurer på om jeg noen gang kommer til å bli meg selv igjen."Medisinen" ødelegger kreativiteten, og hukommelsen, men det geniale er at etter en stund, så reagerer man ikke på at man har forandret seg.Omtrent som lobotomiofrene for noen tiår tilbake.

Så, keep up the good work : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er riktig av deg å kutte ut Zyprexa.Jeg gikk på den i 1 år og 8 måneder, og lurer på om jeg noen gang kommer til å bli meg selv igjen."Medisinen" ødelegger kreativiteten, og hukommelsen, men det geniale er at etter en stund, så reagerer man ikke på at man har forandret seg.Omtrent som lobotomiofrene for noen tiår tilbake.

Så, keep up the good work : )

Det er ikke min erfaring. Klarte å holde det ryddig, være sosial, trene og likevel gå på skolen og gjøre lekser da jeg brukte zyprexa. Var glad og oppstemt. Måtte dessverre slutte pga vektøkningen.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det er ikke min erfaring. Klarte å holde det ryddig, være sosial, trene og likevel gå på skolen og gjøre lekser da jeg brukte zyprexa. Var glad og oppstemt. Måtte dessverre slutte pga vektøkningen.:(

Nå vet jeg ikke hvor lenge du gikk på Zyprexa, eller doseringen. Kan gjette at det neppe var mer enn 5 mg, i og med du sluttet pga vektøkning, som sjelden er et argument for å slutte hvis man antas å være psykotisk eller grensepsykotisk. Poenget er at veldig mange har tatt skade av nevroleptika, den påvirker, eller snarere hemmer opptaket av dopamin, som er signalstoffet som styrer konsentrasjonen og hukommelsen. Det er greit nok å si livet et fint så lenge man holder leiligheten sin ryddig og møter venner på kafe, men for mange er livet og det å ha en slags indre poetisk verden, det at man føler stemmninger når man er sammen med andre mennesker eller kjenner følelser når man f.eks står en klar, kald og knasende vinterettermiddag og venter på bussen. Det er slike ting som svinner når man tar nevroleptika, og for min del, og mange andre, kommer ikke denne verdenen tilbake, selv etter flere måneder som medikamentfri. Man har et liv, ihvertfall som vi er klar over, og det er trist å leve resten av dette ene livet med en forringet personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...