Gå til innhold

Aner ikke hva jeg skal gjøre... :(((


Gjest 75-mod

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden veldig deppa, har vært det mer eller mindre de siste årene. Jeg er redd jeg kan komme til å skade meg selv. Det har jeg gjort mye før. Jeg har vært sykemeldt i flere uker nå. Til uka skal jeg tilbake på jobb. Kjører bil, og det er ganske lang vei. Har tvangstanker om å kjøre av veien osv, det gjorde jeg en gang i våres. Gikk bra med meg, men alle ble så lei seg. Jeg også.

Jeg får ikke de rundt meg til å skjønne hvor syk jeg egentlig er. Jeg får innfall om mye rart, å skade meg selv.

Jobben min er full av stress, og det er lite som skal til for at jeg får en kraftig reaksjon. Derfor er jeg livredd for å kjøre bil. Det er ingen andre som kjører bil fra byen min. Busstidene passer ikke.

Jeg teller hele tiden. Alt mulig. Ellers går det galt. Tvangstanker hele tiden. Orker ingenting. Lurer på hva som må til for å få den hjelpen jeg trenger.....

Nå er det sånn at foreldrene mine skal på ferie fra neste helg og være borte i en uke. Derfor vil jeg ikke "finne på noe dumt", for da ødelegger jeg for dem. De fortjener å ha ferie fra meg.

Så nå må jeg tvinge meg til å jobbe, kjøre bil, late som ingenting. Stresse og mase. Kan ikke sykemelde meg enda lenger, er bare vikar og går på korte kontrakter. Aner ikke hvordan dette vil gå.

Jeg er desperat.

Mest lyst til å ta masse tabletter, ikke dø, men bare få sove og glemme alt for en stund.

Jeg plages så fælt med samvittigheten. Alle rundt meg spiller på den, og dermed får jeg ikke sagt hvor *** jeg egentlig har det. Jeg er svimmel og slapp og trøtt hele dagen. Sitter oppe hele natten fordi jeg gruer meg til å sove. Drømmer mye, ofte mareritt. Om at verden skal gå under, at noen dreper meg. De verste ting.

Huff. Orker snart ikke mer. Jeg sprekker snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anouschka78

Kjære deg!

Kjenner meg sånn igjen i det du skriver.

Bruker du medisiner? Du må bare komme deg til en lege som tar deg på alvor og kan gi deg medisiner som fungerer. Terapi er jo også nødvendig for mange. Stå på, det skal gå brA! Bare hold ut litt til og få legen til å høre på deg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Får du behandling for dine vansker? Håper det!

Synes forøvrig det er fint at du forsøker å ta hensyn til dine foreldre slik at de får sin ferie. Forsøk å holde ut, og snakk med legen din dersom du mener at du ikke får adekvat behandling.

Håper du får det bedre enn du frykter neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt det du skriver her til legen din. Hvis ikke, tror du det kan være en idé å ta en ustkrift av det og gi til fastlegen.

Hvis du ikke går i terapi, kunne det kanskje være en idé å komme i gang med det. Har du prøvd medisiner? Tror du det kan hjelpe.

Jeg synes det er veldig sterkt gjort av deg at du kjemper på. Bruker krefter på å holde ting igang. Det kan ofte være veldig nyttig selv om det koster. Fint at du tenker på foreldrene dine.

Håper du kan finne løsninger der du både kan få hjelp med det du strever med, samtidig som du holder hjulene i gang i et høvelig "normalt" liv.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...