Gå til innhold

Imovane mot depresjon.


bassse

Anbefalte innlegg

Har i det siste begynt å ta en imovane på formiddagen de dagene depresjonen er som verst. Merker det hjelper bra.

Men nå lurer jeg på om dette er et skritt i feil retning hva rusmisbruk angår. Alle rusmisbrukere har jo engang trodd de hadde full kontroll

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan synes du Imovane hjelper deg på formiddagen?Er det slik at du sover vekk problemene, eller blir du ruset?

Denne medisinen er jo vanedannende, og et sovemiddel, så det er nok ikke lurt å ta den om dagen.Faren for avhengighet er apsolutt til stede + at for å oppnå samme virkning vil du etterhvert måtte øke dosen.Du vet vel egentlig selv at dette ikke er bra.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du Imovane hjelper deg på formiddagen?Er det slik at du sover vekk problemene, eller blir du ruset?

Denne medisinen er jo vanedannende, og et sovemiddel, så det er nok ikke lurt å ta den om dagen.Faren for avhengighet er apsolutt til stede + at for å oppnå samme virkning vil du etterhvert måtte øke dosen.Du vet vel egentlig selv at dette ikke er bra.

mvh

Har nettopp begynt med imovane. Å teste imovane mot depresjon var noe jeg fikk for meg i går.

Jeg tar dem ikke for å sove vekk dagen, men for å dempe trykket i hodet og døyver den indre smerten.

Jeg blir ikke noe særlig ruset av dem. Tenker og snakker helt klart, men merker kanskje en noe ustødig gange den første timen.

Joda, jeg vet jo egentlig det at det ikke er lurt, men etter åtte år med konstant depresjon begynner jeg å bli ganske desperat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt med imovane. Å teste imovane mot depresjon var noe jeg fikk for meg i går.

Jeg tar dem ikke for å sove vekk dagen, men for å dempe trykket i hodet og døyver den indre smerten.

Jeg blir ikke noe særlig ruset av dem. Tenker og snakker helt klart, men merker kanskje en noe ustødig gange den første timen.

Joda, jeg vet jo egentlig det at det ikke er lurt, men etter åtte år med konstant depresjon begynner jeg å bli ganske desperat :(

Forstår godt at du er desperat etter så mange år med depresjon,men har du prøvet det som er av antidepressiva? Hvis ikke, vil jeg anbefale deg det, og heller få noe beroligende ved siden av ved oppstart av medisin.

Håper det går bedre etterhvert.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du er desperat etter så mange år med depresjon,men har du prøvet det som er av antidepressiva? Hvis ikke, vil jeg anbefale deg det, og heller få noe beroligende ved siden av ved oppstart av medisin.

Håper det går bedre etterhvert.

mvh

Takk for svar.

Har prøvd det meste av medisiner og beroligende ja. Imovane er det første som har rørt ved depresjonen.

Tenker jeg skal søke om ECT-behandling etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Har prøvd det meste av medisiner og beroligende ja. Imovane er det første som har rørt ved depresjonen.

Tenker jeg skal søke om ECT-behandling etterhvert.

Imovane vil kunne gi en lett avslappende eufori, og det er vel denne som demper depresjonen for en kort stund. Men du er inne på en farlig vei, og det er ingen varig løsning å ta Imovane på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.

Har prøvd det meste av medisiner og beroligende ja. Imovane er det første som har rørt ved depresjonen.

Tenker jeg skal søke om ECT-behandling etterhvert.

Tror ikke det er så dumt.Har tenkt på ETC behandling jeg og.Ser at NHD synes det er den beste behandlingen for langvarig depresjon.

Har lest om slik behandling på internett, og det virker ikke så skremmende som jeg trodde +god virkning.

Lykke til videre!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...