Gå til innhold

takle slike mennesker *unknown to me*

Anbefalte innlegg

Hjelp han er på besøk med eks-kona og søstra mi, pappa altså, og han er helt grusom. Jeg blir så kvalm og uvel. Han krangler og skriker, han skal blant annet anmelde en venninne av meg fordi hun kom å hilset på! Han snakker stygt om moren min(hun er død og har aldri gjort han noe) og han kommer til meg og sier ting om eks-kona si mens hun befinner seg i naborommet. Ting jeg ikke har noe med. Jeg vil ikke høre. Jeg er livredd henne pga han, enda hun er så snill. De hyler og skriker på natta når søstra mi skal sove, hallo hun er fem år, og så føler han seg krenket over jegvetikkehva, fordi vi prøver å si at han ikke kan ta opp slike ting nå. Vi skal jo være sammen som en familie og kose oss. Da blir han så krenket og går ut og blir borte i timesvis og kommer hjem full og skal krangle mer. Og stadig får jeg meldinger om at han er glad i oss alle og det blir så hinthintjegskaltalivetavmegomdereikkelarmeggjørehvajegvil. Hvordan kan han komme full og skrike når det er en fem-åring her? Er glad han er ute nå og om han aldri kommer tilbake så bryr jeg meg ikke. Skulle ønske jeg aldri tok kontakt med han. Han er så ufattelig paranoid og leser om UFOer og sammenhengen mellom bibelen og ufoer. En venn av meg var hos meg og reparerte PC min og han spiste med oss etterpå, og jeg kobler helt ut når pappa snakker, men jeg hørte far fortalte vennen min om "ranshistorien"(han trur sjøl han ble brutalt rana, mens han egentlig rota bort bagen sin, og nær drept har han blitt flere ganger, pakistansk mafia, og prata om avlyttingsutstyr på restauranter!

Så overhørte jeg noe helt forferdelig mellom han og eksen, da de trodde jeg ikke hørte. Men det er så jævlig at jeg skriver det ikke her...Kan neppe fortelle det til noen i det hele tatt. Hvordan skal jeg takle han! Kan han ikke bare ha seg vekk for alltid. Er det plikt å være glad i faren sin? For jeg er det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158144-takle-slike-mennesker-unknown-to-me/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå får jeg sikkert pepper fra andre, men jeg våger dette rådet:

Her er det ingen grunn til å håpe på bedring. enten det er psykose eller psykopati eller begge deler. Hold avstand!!! Dette er en person som er skadelig for alle.

Nå får jeg sikkert pepper fra andre, men jeg våger dette rådet:

Her er det ingen grunn til å håpe på bedring. enten det er psykose eller psykopati eller begge deler. Hold avstand!!! Dette er en person som er skadelig for alle.

Er det virkelig noen som vil komme drassende med pepper for det utsagnet?

Jeg kjenner ingen som jeg kan forestille meg ville holdt ut med det trrrish beskriver.

Finnes det ingen grenser for idealisme?

Forundret...

Hvis det er sånn at han er på besøk hos deg, så er du i din fulle rett til å kaste beistet ut.

Man har faktisk lov til å kutte kontakten med mennesker i sin egen familie som man ikke takler å være sammen med.

Det er ikke alltid slik at blod er tykkere enn vann.

Min eksmann kuttet ut sin far for mange år siden, han var ikke i nærheten av å være så ille som denne mannen du beskriver, men ille nok til at min ex fant at han hadde det bedre uten ham.

Kjære Trrrish

Håper du klarer å kutte kontakten med faren din.

Håper samtidig du klarer å holde kontakten med søsteren din. Hun trenger nok en omsorgsfull søster som deg.

Jeg blir helt matt når jeg tenker på hva både du og søstra di på 5 år må tåle.

Prøver ikke mora til søstra di å skjerme 5- åringen mot denne mannen?

Og Trrish - ikke ha dårlig samvittighet om du bryter forbindelsen med faren din. Slik du beskriver han, fortjener han ikke din støtte.

Annonse

Kjære Trrrish

Håper du klarer å kutte kontakten med faren din.

Håper samtidig du klarer å holde kontakten med søsteren din. Hun trenger nok en omsorgsfull søster som deg.

Jeg blir helt matt når jeg tenker på hva både du og søstra di på 5 år må tåle.

Prøver ikke mora til søstra di å skjerme 5- åringen mot denne mannen?

Og Trrish - ikke ha dårlig samvittighet om du bryter forbindelsen med faren din. Slik du beskriver han, fortjener han ikke din støtte.

Hyggelig å se deg her - det er lenge siden sist!

Også er jeg enig i det du sier til trrrish (husker aldri hvor mange r'er det skal være, men prøver jeg litt frem fra gang til gang...*s*)

Hyggelig å se deg her - det er lenge siden sist!

Også er jeg enig i det du sier til trrrish (husker aldri hvor mange r'er det skal være, men prøver jeg litt frem fra gang til gang...*s*)

Titter innom doktoronline innimellom!

Men høsten er travel, med jobb, potetopptaking, vedkjøring, bærhøsting med safting/sylting og marsvinpassing for en viss ildfugl!

Håper alt er bra hos deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...