Gjest morsjonisten Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg er en jente på 32 år som er glad i å trene. Når jeg trener er det stort sett kondisjonstrening som feks. jogging og sykling. Jeg liker å "ta i" under treningsøktene, men trener kun som morsjonist. Problemet er bare at jeg ofte blir så utmattet etter treningsøkten. Dette kan vare i timevis etter trening.Jeg føler meg tungpustet, skjelven og litt svimmel. Jeg har hatt flere tilfeller hvor jeg har trent tidlig på kvelden og hvor jeg får problemer med å legge meg 4-5 timer etter treningen. Dvs. jeg klarer ikke å legge meg helt ned på puten uten å få tung pust, bli svimmel,skjelven, nummen i v.arm, v.fot og så h.fot osv. Reiser jeg meg litt opp igjen blir det mye bedre med en gang. Dette kan vare noen timer før jeg klarer å legge meg helt ned for å sove. Jeg drikker vann under/etter trening og spiser etterpå. Det jeg lurer på er om jeg kan fortsette slik og ha dette ubehaget uten at det er farlig. Jeg har ikke vondt noe sted. Tar jeg meg for mye ut under treningen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158154-utmattet-etter-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Svar til mosjonisten. Det vil være ønskelig å forsøke deg testet under kontrollerte forhold på en ergometersykkel med samtidig registrering av EKG og blodtrykk. Det kan tenkes at du får en form for rask hjerterytme som kan holde seg i lang tid etter avsluttet belastning, men det er sannsynlig at du ville merke en slik, dog ikke sikkert. Hvis du har normal fysisk toleranse under selve treningen, men blir utmattet først etterpå er det vanskelig å se noen annen mekanisme, men det synes nødvendig med en objektiv observasjon av dette før man kan ha noen sikker mening om hva årsaken kan være. Ta f.eks. kontakt med et idrettsmedisinsk senter, hvis det er et slikt i din nærhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158154-utmattet-etter-trening/#findComment-1020924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.