ink1365380698 Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Går som kjent på Aurorix, vet ikke hvor lenge som er anbefalt å gå på en slik kur, men inbiller meg fra 1/2 til ett år?? Når jeg skal slutte, pleier det å være noe problem da...slik som med andre AD?? Abstinenser mener jeg? Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Behandlingstid: 1. episode med depresjon - 1 år 2. episode - 2-3 år 3. episode - svært lenge. Det er to grunner til at en skal trappe ned: 1. En skal unngå å utløse en ny depresjon (kun på biokjemisk grunnlag). Bråseponering kan gi direkte tilbakefall. 2. En skal unngå seponeringssymptomer. Meg bekjent er det ikke fare for 2, ved Aurorix. Som for alle andre AD, anbefaler jeg en sakte seponering med 25% av utgangsdoen per måned. Dvs nedtrapping over 3 mnd. Dette for å forhindre tilbakefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.