Gå til innhold

Hypnoterapi - hvem kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg leste Allen Carr's bok tre ganger, la meg inn på helseopptreningsinstitusjon i fjellheimen og nøt mine første tre uker som ikke-røyker.Det var en skikkelig opptur å bruke Allen Carr's metode! Ingen abstinenser!

Men den ultimate aha-opplevelsen uteble, selv om jeg rent logisk og intellektuelt har gjennomskuet nikotin-fella. Nå på fjerde røyk-frie uke har jeg blitt mer og mer deprimert og ønsker med minst "halve meg" å begynne å røyke igjen.

På side 27 i 1. kapitel av "Endelig ikke-røyker" innrømmer Allen Carr egentlig at han først ble røykfri etter å ha blitt behandlet av en hypnoterapeut, men sier at det skjedde "til tross for terapien" (!)

Har noen i dette forumet gjort en positiv erfaring med hypnose og kan hjelpe meg til å komme i kontakt med en dyktig hypnoterapeut? Koste hva det koste vil, jeg ønsker virkelig å bli røykfri, men føler meg direkte lurt av Allen Carr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158220-hypnoterapi-hvem-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest du er friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Føler du deg lurt av Allen Carr?

Han ble røykfri, ikke takket være hypno - men til tross for hypo. Dette fordi han plutselig hadde skjønt noe - og det er dette "noe" han formidler til oss som leser boka.

Kanskje du skal lese boka en gang til - og ikke bare pløye gjennom den, men tenke over det som står der.

Jeg har egentlig ikke hatt noe åpenbaringens øyeblikk, som det snakkes om i boka. Men husk også at Carr sa at det var farlig å gå å vente på dette øyeblikket!

Jeg har derimot mange små øyeblikk (som i og for seg er åpenbaringer) der jeg rett og slett kjenner lykkerus over å være fri :)

Håper du snart opplever det på samme måte!

Best wishes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...