Gå til innhold

hva skal jeg gjøre med alle kvisene?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 25 år og har mye kviser og hudormer. De har vært der i tolv år og nå er jeg veldig lei av dem. Siden kviser kommer i puberteten, og nå er jeg liksom ikke i puberteten mere. Men de er der fortsatt.

Det som er veldig rart er at jeg bare får masse kviser på høyre side, rett ved kjeven. Men på venstre side er det ingenting. Også er det masse sorte prikker på høyre siden. Jeg har kanskje fem kviser rundt om i ansiktet, men akkurat på høyre side, ved kjeven har jeg liksom kanskje ti kviser pluss ti hudormer. Er det vanlig å ha så masse akkurat der? Hvordan får jeg de bort? Er det vanlig å ha kviser når jeg er såpass gammel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158223-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-med-alle-kvisene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.. E bare 15, men svare læll. Man har jo kviser å hudormer i alle aldre da. det er ikke unormalt. Men bruker du rensekrem og slikt? det anbefaler jeg. Spiser du mye usunn mat? kan ha noe med dette å gjøre. Det kan også være veldig smart å vaske hendene veldig ofte. Etter middager og slikt,slik at du ikk tar i ansiktet ditt etterpå. dette tror jeg kan medføre fet hud slik at det bli kviser og hudormer og slikt, eller noe sånt. Det var rart det du sa med at det var masse på den ene siden men ikke på den andren. Men det kan være helt normalt det.. vet ikke helt. man kan jo kanskje sammenligne det med at den ene puppen ofte kan være mindre en den andre =p hehe. nei egentlig vet jeg ikke det. har du spurt en øege om dette da? dra til apoteket eller noe å spør om råd. spør hva de anbefaler. de vet mer en meg vertfall. håper nå jeg har vært til nytte. Men husk: kviser, spess hudormer kan man ha i alle aldre. Har sett mamma på 40 ha hatt et noen ganger til og med. men om dette er et veldig stort problem for deg så foreslår jeg at du kontakter noen som kan gi deg et bedre svar ;)

Du kan forsøke Diane p-piller, tetracyklin eller en kur som heter roucotan (feil skrevet, men noe i den dur). Jeg selv bruker Diane og har gjort det i mange år, er super fornøyd :-)

Ingen behøver å gå med kviser i våre dager. Kom deg til en hudlege :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...