Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har over en tid vært plaget av ømme bryster. Dette forsvinner når mensen kommer, men tiltar igjen rundt eggløsning. Hvis jeg bruker p-piller er det veldig vondt rett før mensen, så vondt at jeg dropper de siste p-pillene for å fremskynde mensen. Det er ikke fullt så ille hvis jeg ikke går på pillene. Det blir bare vondere og vondere for hver måned, og har var i 2-3mnd. Det føles som om det er melkekanaler fra under armen og mot brystvorta som er fulle? Det er alltid på samme sted (mellom armhule og brystvorta), og når jeg dusjer kjenner jeg en slags tykk øm "tråd" der (fra armhule til vorte). På begge bryster. Er ikke så bekymret siden det er begge brystene, men det er veldig ubehagelig. Tenkte kanskje det hadde noe med hormoner å gjøre? Har en datter på 18mnd, som jeg sluutet å amme da hun var 2mnd, pga brystbetennelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158230-%C3%B8mme-bryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det høres hormonelt betinget ut, siden det så klart følger mens.-syklus.

Oftest er det en forbigående fase, varer sjelden mer enn 6 måneder. Synes imidlertid du bør få gjort en brystundersøkelse hos legen din. kanskje har du en lavgradig infeksjon. kanskje har du tilstoppede melkekjertler, da kan det hjelpe å massere forsiktig mot brystvorten mens du står i varm dusj.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158230-%C3%B8mme-bryst/#findComment-1021528
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...