sprei666 Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 hei,er en mann på 46 år,og har et problem som begynte for 3 år siden. hadde aldrig merket noe ubehag med hjerte,da det for 3 år siden plutselig begynte og slå veldig raskt og ugjevt, jeg merket at jeg begynte og miste bevistheten men kom så tilbake igjen. Dette gjentok seg igjen ca 3uker senere. Har efter dette vært igjennem utallige hjerte undersøkelser men intet feil kan påvises. Videre har det utviklet seg til press og trykk i brystet som stråler opp i halsen, som om noen hele tiden holder et strupe tak på meg. ingen smerte av betydning i høyre arm. er en aktiv syklist og har ingen problem med og utføre 15 km sykling når jeg er ok, men når annfallene kommer blir jeg tungpustet og sliter med og gå opp 3 etg. Annfallene medfører også en meget sterk svimmelhet så jeg må holde meg fast i det jeg finner. Har hele tiden vært i jobb noe som ikke har vært lett, men legene sier det ikke er noen feil på hjertet. så for tiden er jeg plaget med disse annfallene 2-3 ganger hver uke, kommer jeg jem fra jobb med annfall og svimmelhet har jeg funnet ut at ca 5 cl brandy fjerner det meste av ubehaget i brystet i løpet av ca 10 min, hvorfor? har det veldig vanskelig nå og har følgelig en voldsom dødsangst så jeg er veldig taknemelig og motagelig for all hjelp. med venelig hilsen en:frustrert mann. 0 Siter
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Svar til frustrert mann. Sprei666. Det er helt avgjørende at du blir undersøkt eller monitorert mens du har dine anfall. Undersøkelser uten at du samtidig har dine symptomer er vanligvis uten noen verdi når det gjelder hjerterytmeforstyrrelser. Ta dette opp med din lege på nytt. Du bør monitoreres (f.eks. med kontinuerlig EKG-registrering) helt til du har fått et slikt anfall som frembringer symptomer som beskrevet. Først da kan man i noen grad få en forståelse av om dine plager har noe med hjerterytmen din å gjøre, og hva man eventuelt kan hjelpe deg med. Hvis du klarer å provosere et slikt anfall, f.eks. ved hjelp av stor fysisk belastning,vil du kunne få en forklaring ved hjelp av en kontrollert sykkelbelastning (arbeids-EKG). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.