Gå til innhold

Fortelle / ikke fortelle....

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tror jeg har bestemt meg for å fortelle om voldtekten jeg ble utsatt for for 13 år siden, til jenta jeg er sammen med nå. Vi har ikke hatt sex enda, det har stoppet ved klemming og litt kosing. Hun vet at noe har skjedd med meg, men ikke hva.

Hun vet at jeg er glad i henne, og jeg vet også at hun har følelser for meg, allikevel er jeg redd for å fortelle henne om dette. Redd for at det samme som skjedde sist, skal skje igjen. Men jeg vet også at jeg må fortelle henne om det, slik at hun er klar over det før vi kommer lenger enn kosing/klemming. Det er når det blir intimt at jeg får problemer.

Da får jeg panikk, og alt jeg tenker på er å komme meg unna.

Det er en helt jævlig følelse, når jeg egentlig har lyst på nærkontakt med henne, men ikke klarer det.Hun har jo også følelser!

Jeg er usikker, men samtidig bestemt på at jeg vil fortelle henne om dette.

Dette virker sikkert rotete, men akkurat nå er jeg litt rådvill.

Hilsen gutt 40

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158276-fortelle-ikke-fortelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du gjør rett i å fortelle henne dette. Ved å være åpen rundt dette viser du deg som modig og ærlig, som sannsynligvis gjør at hun respekterer deg enda mer.

Ønsker deg lykke til!

Enig i at du skal fortelle det. Hva er du redd for skal skje om du sier det?

Ellers regner jeg med at siden du er såpass voksen, så har du hatt intimkontakt før overgrepet skjedde, om ikke etterpå. Tenk tilbake på hvor fint det var. Dersom overgrepet ble gjort av en mann, kan du jo også tenke på at en jente aldri vil vere stygg mot deg på samme måten.

Jeg vet veldig lite om slike ting, og skal passe meg for å si noe galt, men fortell henne det. Ha en avtale om at du på hvilket som helst tidspunkt kan si stopp, og at det må aksepteres. Ikke tenk at du må fullføre med en gang, det kan ta tid. Men jeg er veldig mange prosent sikker på at hun vil vere veldig forståelsesull og respektfull mot deg. Fortell gjerne hva du bestemte deg for, og om hva du følte om reaksjonen hennes.

Enig i at du skal fortelle det. Hva er du redd for skal skje om du sier det?

Ellers regner jeg med at siden du er såpass voksen, så har du hatt intimkontakt før overgrepet skjedde, om ikke etterpå. Tenk tilbake på hvor fint det var. Dersom overgrepet ble gjort av en mann, kan du jo også tenke på at en jente aldri vil vere stygg mot deg på samme måten.

Jeg vet veldig lite om slike ting, og skal passe meg for å si noe galt, men fortell henne det. Ha en avtale om at du på hvilket som helst tidspunkt kan si stopp, og at det må aksepteres. Ikke tenk at du må fullføre med en gang, det kan ta tid. Men jeg er veldig mange prosent sikker på at hun vil vere veldig forståelsesull og respektfull mot deg. Fortell gjerne hva du bestemte deg for, og om hva du følte om reaksjonen hennes.

Hei

Har fortalt henne alt, og det gikk veldig bra. Jeg gruet meg til å fortelle det, men hun var veldig forståelsfull. Hun sa at hun var glad for at jeg fortalte henne det, og at dette ikke forandrer noen ting mellom oss. Det var en stor påkjenning å sitte der å fortelle henne alt sammen, men da jeg var ferdig ga hun meg en stor klem og sa at hun fremdeles er glad i meg.

Forrige jente jeg var sammen med, klarte ikke å forholde seg til hva jeg hadde opplevd, og slo opp med kommentaren

"Dette blir for mye for meg"

Dét er vel også grunnen til at jeg var redd for å fortelle den jenta jeg er sammen med nå, alt sammen.

Takk til alle her inne, jeg tenker på dere og ønsker at vi alle sammen klarer å komme oss videre, se det positive i livet og innse at det er faktisk mennesker der ute som er glad i oss og ønsker oss alt godt.

Gutt 40

Hei

Har fortalt henne alt, og det gikk veldig bra. Jeg gruet meg til å fortelle det, men hun var veldig forståelsfull. Hun sa at hun var glad for at jeg fortalte henne det, og at dette ikke forandrer noen ting mellom oss. Det var en stor påkjenning å sitte der å fortelle henne alt sammen, men da jeg var ferdig ga hun meg en stor klem og sa at hun fremdeles er glad i meg.

Forrige jente jeg var sammen med, klarte ikke å forholde seg til hva jeg hadde opplevd, og slo opp med kommentaren

"Dette blir for mye for meg"

Dét er vel også grunnen til at jeg var redd for å fortelle den jenta jeg er sammen med nå, alt sammen.

Takk til alle her inne, jeg tenker på dere og ønsker at vi alle sammen klarer å komme oss videre, se det positive i livet og innse at det er faktisk mennesker der ute som er glad i oss og ønsker oss alt godt.

Gutt 40

Kjempeglad på dine vegne. Lykke til videre =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...