Gå til innhold

Kan jeg ta anti-depressiva og Reductil samtidig

Anbefalte innlegg

Gjest spør doktoren

Jeg bruker Reductil for å gå ned i vekt. Ble forklart av legen min at Reductil en en slags lykkepille.

Nå merker jeg at jeg begynner å bli deprimert igjen, som vanlig er på denne årstiden. Kan jeg ta antidepressiva i tillegg itl Reductil, da tenker jeg på disse nye såkalte lykkepillene.

Fortsetter under...

Avhenger visstnok av hvilket AD det er snakk om.

Ikke iflg. Felleskatalogen:

" Samtidig bruk, eller bruk i løpet av de 2 siste ukene, av MAO-hemmere eller andre sentraltvirkende legemidler for behandling av mentale lidelser (som antidepressiva, antipsykotika)..." (lite utdrag fra avsnittet Kontraindikasjoner).

Ikke iflg. Felleskatalogen:

" Samtidig bruk, eller bruk i løpet av de 2 siste ukene, av MAO-hemmere eller andre sentraltvirkende legemidler for behandling av mentale lidelser (som antidepressiva, antipsykotika)..." (lite utdrag fra avsnittet Kontraindikasjoner).

Er klar over hva som står der, men vet også om spesialister som har gått mer nøye inn i dette og anbefaler kombinasjon ved visse AD hvis kriteriene forøvrig er tilstede.

Blir interessant å høre om nhd har sett nærmere på dette.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...