Gå til innhold

legen lo av meg ang brystforstørrelse

Anbefalte innlegg

jeg var hos fastlegen min for ca 1 år siden og spurte henne om mulighetene med å få dekt brystforstørrelse.. hun tok ikke meg seriøst og sa med latter i stemmen at da må de være TEMMELIG små... og ha ammet flere barn(uten å ha undersøkt meg).. men jeg har lest at hvis man klarer å bevise evt gjennom psykolog at hvis man LIDER psykisk pga små bryst så kan man få dekt det.. jeg har flyttet til et annet fylke nå og skal ordne meg en fastlege.. skal kanskje dra til legen i morgen å prate om dette... noen der ute som har fått dekt brystFORSTØRRELSE?? setter virkelig pris på svar....

huff

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Det er ikke nok å lide av det psykisk - du også objektivt sett ha unormalt små bryster, hvis du skal få dekket dette av det offentlige. Og takk for det, if I might add, silikonpupper er turnoff. Bruk pengene på psykolog i stedet.

Det er ikke nok å lide av det psykisk - du også objektivt sett ha unormalt små bryster, hvis du skal få dekket dette av det offentlige. Og takk for det, if I might add, silikonpupper er turnoff. Bruk pengene på psykolog i stedet.

sikkert turn-off for deg.. men for meg blir det turn-ON.. det er DET som betyr noe.. for MIN del.. ikke DIN eller noen andre.

Det er neppe nok å hevde at du lider som følge av små bryst. Dersom du skal ha håp om å få det dekket må du også sett ut i fra objektive kriterier ha usedvanlig små bryst. De jeg har hørt om har enten bare hatt ett bryst som utviklet seg, eller vært flatbrystet.

Ser du skrev et annet sted at du enkelte dager ikke gikk ut av døra på flere dager som følge av de små brystene dine. I såfall er det mye viktigere at du får psykologhjelp enn brystforstørrelse. Du bør sannsynligvis ekskluderes fra operasjon inntil du har bearbeidet dine psykiske vansker. Det er ikke logisk å ikke klare å gå ut av døren pga små pupper, du sliter sannsynligvis på flere livsområder og bør få hjelp med dette først.

Jeg fikk det heller ikke dekket og jeg hadde ingenting. Og veide 44 kg pga sykdom og så helt jævli ut. Men betale det selv måtte jeg.

Jeg tror det er bare de som har hatt kreft som får det dekket. Hvis du synes det er så plagsomt får du spare som oss andre :o)

Annonse

Ser du skrev et annet sted at du enkelte dager ikke gikk ut av døra på flere dager som følge av de små brystene dine. I såfall er det mye viktigere at du får psykologhjelp enn brystforstørrelse. Du bør sannsynligvis ekskluderes fra operasjon inntil du har bearbeidet dine psykiske vansker. Det er ikke logisk å ikke klare å gå ut av døren pga små pupper, du sliter sannsynligvis på flere livsområder og bør få hjelp med dette først.

ja jeg er deprimert pga dette og har ofte stunder hvor jeg bare er hjemme og gråter og synes synd på meg selv, derfor er jeg ikke ute av døra på mange dager,,, dette plager meg enormt.. jeg vet at en nær slekt av meg(hun er nå 60år) fikk dekt brystforstørrelse for 10-15 år siden.. men hun hadde jo fått noen barn da.. men likevel.. mine bryster er ikke bare små..det er mer brystvorte enn pupp.. det er en tutt liskom... håper på å finne ut av noe ganske snart,,,,,,

Jeg er en annen

sikkert turn-off for deg.. men for meg blir det turn-ON.. det er DET som betyr noe.. for MIN del.. ikke DIN eller noen andre.

Hvis du ikke går ut på dagesvis pga. dette er det jo åpenbart at du bryr deg om hva andre syns. Dette med at du i alle fall først bør gå til psykolog er et velment råd fra min side. Jeg tror forresten dere jenter har lett for å overdrive hvor mye vekt gutter legger på bryster. For noen betyr det en del, for noen omtrent ingenting. En del har sans for små bryster. For min egen del kommer brystene ganske langt ned på lista. Hvis det var ei bra jente skulle jeg vel holdt ut med henne om hun så hadde silikonbryster.

Hvis du ikke går ut på dagesvis pga. dette er det jo åpenbart at du bryr deg om hva andre syns. Dette med at du i alle fall først bør gå til psykolog er et velment råd fra min side. Jeg tror forresten dere jenter har lett for å overdrive hvor mye vekt gutter legger på bryster. For noen betyr det en del, for noen omtrent ingenting. En del har sans for små bryster. For min egen del kommer brystene ganske langt ned på lista. Hvis det var ei bra jente skulle jeg vel holdt ut med henne om hun så hadde silikonbryster.

skal dra til legen i morgen og hun blir vel og ordne psykolog til meg.. jeg føler meg bare umenneskelig og dum og UKVINNELIG slik.. jeg VET en operasjon vil hjelpe meg uansett hva legen, psykologer, og andre sier..

Medic1365380653

skal dra til legen i morgen og hun blir vel og ordne psykolog til meg.. jeg føler meg bare umenneskelig og dum og UKVINNELIG slik.. jeg VET en operasjon vil hjelpe meg uansett hva legen, psykologer, og andre sier..

Kjære deg!

Som de andre som har svart deg, tror jeg også du trenger hjelp til å rette på selvbildet ditt. Men; Ta kontroll over din egen situasjon; bestill time hos en privat klinikk og betal operasjonen selv, samtidig med at du evt. går til psykolog. Og for all del, tro ikke at større bryster vil gjøre deg lykkelig, i så fall kan du oppleve enda en nedtur etter at du har fått silikon! Det finnes ALLTID noe vi kvinner har å utsette på kroppen vår. Lykke til!!

Gjest lykke til

Hei!

Når det gjelder det å få dekket operasjon. jeg kjenner flere som har fått dette dekket. Det ene kristeriet jeg vet legen legger til grunn er om det er medisinsk grunnlag for operasjonen. Altså at det må være noe galt med brystene. Ellers tror jeg også at det utfører på andre grunnlag, men det er jeg desverre ikke sikker på.

Hvis legen tar deg useriøst er det bare å bytte lege igjen. Det er desverre ikke alle som forstår problemet vårt. Jeg skal også til lege og undersøke muligheten for å få operasjonen dekket.

Håper denne legen tar deg seriøst når du tar opp problemet. Lykke til og fortell meg gjerne hvordan det har gått.

Lene

Hei!

Når det gjelder det å få dekket operasjon. jeg kjenner flere som har fått dette dekket. Det ene kristeriet jeg vet legen legger til grunn er om det er medisinsk grunnlag for operasjonen. Altså at det må være noe galt med brystene. Ellers tror jeg også at det utfører på andre grunnlag, men det er jeg desverre ikke sikker på.

Hvis legen tar deg useriøst er det bare å bytte lege igjen. Det er desverre ikke alle som forstår problemet vårt. Jeg skal også til lege og undersøke muligheten for å få operasjonen dekket.

Håper denne legen tar deg seriøst når du tar opp problemet. Lykke til og fortell meg gjerne hvordan det har gått.

Lene

Takk for svar:) Jeg dro ikke til legen i dag heller.. har fått så mye dårlig informasjon og de fleste tror at jeg ikke får dette dekt.. så det fristet ikke å dra til legen.. er redd for at han/hun også skal "le" av meg.. kommer til å bli så frustrert hvis han/hun mener at jeg ikke trenger det.. sykt at det er legen som skal bestemme om de er stygg/fin/normal/unormal.. i morgen SKAL jeg til legen.. jeg skriver tilbake om hvordan det gikk:) klem fra meg

• 2 uker senere...
Luna21365380663

Kjære deg!

Som de andre som har svart deg, tror jeg også du trenger hjelp til å rette på selvbildet ditt. Men; Ta kontroll over din egen situasjon; bestill time hos en privat klinikk og betal operasjonen selv, samtidig med at du evt. går til psykolog. Og for all del, tro ikke at større bryster vil gjøre deg lykkelig, i så fall kan du oppleve enda en nedtur etter at du har fått silikon! Det finnes ALLTID noe vi kvinner har å utsette på kroppen vår. Lykke til!!

Hei!

Jeg har saltvann, og gjorde det for meg selv, ikke for noen andre.

Et tips: gå med innlegg. Begynne med små innlegg i bhen, og øk gradvis til større, til den størrelsen du vil ha. Jeg har gått med innlegg som tilsvarer en c/d-cup, og jeg har egentlig a/b-cup. Færre merker store forandringer, og du blir selv vant til hvordan brystene er. Det dumme er at du må ta de av om kvelden, det gode er at du kan gå ut om dagen!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...