myann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Da jeg leste om angrepillen Norlevo på doktoronline, ble jeg forundret over at artikkelen ikke er oppdatert fra 2001, spesielt når informasjonen der er veldig gal. På Norlevos hjemmeside og medfølgende folder kommer det tydelig frem at man skal ta de to Norlevo-pillene SAMTIDIG (og ikke med 12 timers mellomrom som dr. Anker i 2001 sier!!!) Dette står også i bruksanvisningen til pillene, men jeg føler det er viktig at det står riktig på et nettsted som doktoronline.no! Den korrekte fremgangsmåten for Norlevo angrepille: (kopiert fra www.norlevo.no) Hva er NorLevo™? NorLevo er et nytt effektivt kriseprevensjonsmiddel. NorLevo inneholder et kunstig hormonpreparat, levonorgestrel, som vanligvis finnes i p-piller og minipiller. NorLevo har bedre effekt og færre bivirkninger enn tidligere kriseprevensjonsmetoder. Behandlingen består av 2 tabletter. Begge tablettene skal tas samtidig så raskt som mulig etter ubeskyttet samleie, helst innen 12 timer og senest innen 72 timer (3 dager). Effekten er sikrere jo tidligere tablettene tas etter det ubeskyttede samleiet. NorLevo reduserer risikoen for å bli gravid med ca. 95% om NorLevo tas innen 24 timer etter ubeskyttet samleie. Tas NorLevo innen 48 timer reduseres graviditetsrisikoen med 85%, og om NorLevo tas innen 72 timer reduseres graviditetsrisikoen med 58%. Risikoen for å bli gravid etter inntak av NorLevo er ca. 1% 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158404-artikkelen-utrygg-angrepille-fra-dr-anker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.