Gå til innhold

Nakkesmerter

Anbefalte innlegg

Hei,

Min datter på 11 1/2 år har hatt store nakke og skulderplager i 2 år.

Dette startet etter en akeulykke hvor hun braste rett i et tre med kroppen og ødela

kneet (korsbåndet). Hun er svai

i kneet i dag( kneet ble tapet i 6 uker)Hun mister fortsatt balansen enkelte ganger, da kneet liksom knekker under henne.

Legekonsultasjoner har vært mange. Hun har hos skolefys. som fulgte opp med sitteball ved pulten og anvisn. av sittestill. på skolen.Hun har vært hos fysioterapaut og ble enda dårligere ved behandling, så legen vil ikke rekvire mer av dette.

Fysioterapauten sier hun er veldig "mobil" i nakke og skuldre. Hun sitter konstant å vrir seg. Og sliter veldig med å sitte stille å jobbe på skolen.

Lege og Fys.beh.avd på sykehus mente vi ikke skulle gjøre henne til pasient, og heller fortelle henne at dette måtte hun leve med,det var veldig mange andre som hadde det samme! Hun har brukt veldig mye smertestillende, og hatt endel fravær. Skolefys. ble meget indignert over konklusjon fra hennes leger,og ba meg gå til en ny lege.Grunnet soner er det utrolig vanskelig å komme inn en annen plass, kun en lege hadde time. Dette var helt mislykket, legen var polsk,stresset og sa direkte at 11 åringer stort sett var friske, og at jeg måtte se til at hun trente mer.

Hun svømmer to ganger i uken på svømmeskole, og gjør øvelser for nakke men sliter fortsatt. Hun gråter mye grunnet plagene, og er lei seg for at mor og far ikke kan gjøre noe. Hun er 164 høy, utadvent og selvstendig jente.

Skolefys. og Mor har gitt opp,da ekspertisen har sagt sitt. Legen skrev til Skolefys. at han vurderte å sende henne til Psykologisk vurdering for det mente han var rette veien å gå.

Ville vært veldig glad om du kunne gitt en ydmyk mor et råd.

mvh

nikodemus

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15841-nakkesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære nikodemus.

Vi kan ikke overprøve andre legers vurdering.Jeg synes imidlertid alltid at det kan være fruktbart med en "second opinion"dvs.la nok en annen lege se på datteren din.Jeg forstår at dette er praktisk vanskelig,men jeg vil anbefale at dere forsøker å få til dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15841-nakkesmerter/#findComment-74302
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...