Gå til innhold

"Anderledes" menstrasjon


Gjest bekke.31

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi fikk vårt første barn for litt over 2 år siden og nå vil vi gjerne prøve igjen. For 5 måneder siden fjernet jeg spiralen og vi har ikke lykkes med å bli gravid på den tiden. De siste 5 månedene har jeg hatt en anderledes menstrasjon enn tidligere. Jeg begynner med 3 dager med små blødninger før det virkelig starter og da varer det en uke. ¨For det første så er det ganske trasig å holde på i 1 1/2 uke og så bekymrer jeg meg at det kan være noe galt og at det kan ha en sammenheng med at jeg ikke har blitt gravid enda. Er min situasjon normal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man diskuterer om det kan være situasjoner hvor det ’gule legeme’ (som produserer hormonet progesteron etter eggløsningen) ikke fungerer optimalt og at det derfor kommer blødning ’før tiden’. Men det er sterkt omdiskutert. Hvis du ikke har oppnådd graviditet etter et års forsøk, kan du/dere starte utredning hvor man bla tar en progesteronanalyse og ev. følger din temperatur gjennom en syklus. Ved normale forhold vil den øke med et par streker etter eggløsning. Men inntil videre se det an, og husk at perioden hvor man kan bli gravid er seks dager som avsluttes med eggløsningsdagen (ca 14.dag i syklus). Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...