Gå til innhold

Irene Grøneng/fødselspenger


Gjest Unni

Anbefalte innlegg

Viser til tidligere innlegg: http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=347758

I slutten av 1997 inngikk jeg en skriftlig avtale med arbeidsgiver om redusert arbeidstid - fra 100% til 80% - for perioden jan. -98 t.o.m. des. -98. Jeg ble deretter gravid, og fødte i nov. -98. Jeg fikk deretter utbetalt fødselspenger utfra min 80%-stilling. Etter å ha lest ovennevnte innlegg og svar fra deg, ble jeg i tvil om dette var korrekt. I tilfelle jeg kunne hatt krav på fødselspenger for 100%-stilling, er det for sent å klage?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det går bare dersom det er minst 25% differanse mellom 80% inntekt og inntekt siste 3 år.

Se formel på http://trygdehjelpen.no/fodel/beregning.html

I så fall skader det ikke å sette frem en klage selv om klagefristen formelt sett er utløpt. Du bare passer på å be om at TK ser vekk fra dette pga du har fått indikasjoner som tyder på at vedtaket kan være fattet på feil grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bare dersom det er minst 25% differanse mellom 80% inntekt og inntekt siste 3 år.

Se formel på http://trygdehjelpen.no/fodel/beregning.html

I så fall skader det ikke å sette frem en klage selv om klagefristen formelt sett er utløpt. Du bare passer på å be om at TK ser vekk fra dette pga du har fått indikasjoner som tyder på at vedtaket kan være fattet på feil grunnlag.

Tusen takk for svar. Jeg skal sjekke dette. Fikk forresten følgende feilmelding på linken din:

"Vi fant ikke siden....

Siden du leter etter ble ikke funnet. Den kan ha blitt fjernet, fått nytt navn eller være midlertidig utilgjengelig. Dersom du skrev adressen til siden i adressefeltet i din nettleser, bør du også se til at den ikke er feilstavet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Tusen takk for svar. Jeg skal sjekke dette. Fikk forresten følgende feilmelding på linken din:

"Vi fant ikke siden....

Siden du leter etter ble ikke funnet. Den kan ha blitt fjernet, fått nytt navn eller være midlertidig utilgjengelig. Dersom du skrev adressen til siden i adressefeltet i din nettleser, bør du også se til at den ikke er feilstavet."

Jeg har en feilstavelse der. /fodel/ skal være /fodsel/ beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...