mia281365380747 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg er ei godt voksen jente på 28 år som alltid har hatt frisk og problemfri hud. Men, for et par år siden dukket det opp noen store, vonde kviser på halsen. Jeg gikk til min fastlege, og fikk tetracyklin som jeg skulle ta i små doser i en mnd. Kvisene forsvant midlertidig, men tok seg raskt opp igjen etter avsluttet pencilin kur. Siden dengang har problemet bare økt, kvisene kom på kjeve partiet, og spredte seg til kinnene.. Det er på kjevepartiet de største kvisene er, og det er store "byller" som skjelden går hull på, men som blir værende som harde kuler under huden..Jeg har gått på gjentatte tetracyklin kurer, men synes jeg får flere kviser etter avsluttet kur enn hva jeg hadde før kuren. Har prøvd alt, hud sliping, dyre salong behandlinger osv. Dette er nå et så stort problem for meg at jeg har begynt utvikle sosial angst, og behøver hjelp.. Kvisene hemmer meg i mitt liv, og håper at du kan hjelpe meg få tilbake min sunne hud. Leste et innlegg om ei jente med samme problem, kviser på kjeven, og ang mage/ tarm problemer.. Er det noen som kan gi meg et svar på det? Har også hørt at pencilin bryter ned kroppens naturlige bakterier, og dermed gjør hud mer mottakelig for bakterier utenifra, stemmer dette? Og hvordan få hudens motstands kraft mot bakterier til å fungere igjen etter en pencilin kur? Håper på hjelp og nyttige svar. Vennlig hilsen fortvilet jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia 1978 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg har det samme problemet selv. Men jeg skal ihvertfall lese svarene du får, så kanskje vi begge blir kvitt våre kviser. Jeg forstår deg så godt, håper at noen kan gi oss råd som hjelper. Har også prøvd det meste av kremer, hudpleie og også laser, uten at det hjalp nevneverdig. Har også alltid hatt problemfri hud inntil for få år siden. Trodde at kviser hørte til puberteten jeg!! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1023630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Prøvd Diane som p-pille? Det er en pille mot akne, med prevensjon som bivirkning. Det ville de satt meg på, har det ikke vært for at Basiron salven/gel'en fra apoteket faktisk viste seg å fungere bra nok for meg. Alternativer var antibiotika påsmurt som liniment, f.eks dalacin eller noe sånt. Men Diane er iallefall anbefalt å prøve, selv om den hos noen har en bitteliten periode der man blir verre før man blir bedre. De fleste sier de får babyhud :-) Hvis du ikke har vært hos en hudlege enda, så be fastlegen om henvisning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1023635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg har det samme problemet selv. Men jeg skal ihvertfall lese svarene du får, så kanskje vi begge blir kvitt våre kviser. Jeg forstår deg så godt, håper at noen kan gi oss råd som hjelper. Har også prøvd det meste av kremer, hudpleie og også laser, uten at det hjalp nevneverdig. Har også alltid hatt problemfri hud inntil for få år siden. Trodde at kviser hørte til puberteten jeg!! Lykke til. Hei der. Håper at jeg med mitt svar kan hjelpe deg og andre med samme problem. Jeg er selv 28 år, og har i flere år hatt eksakt samme problem som deg, men harde byller/kviser og betent hud, spesielt runde kjevepartiet og litt på halsen. Det var så ille at jeg grudde meg for å gå ut. Før jeg fikk hudproblemer, gikk jeg på Diane p-piller, og da hadde jeg fin hud. MEN, så fikk jeg som 25 åring blodpropp pga p-pillene, og måtte slutte på disse. Så det var altså etter at jeg sluttet på disse at jeg fikk mine enorme hudproblem, som kun var i ansiktet (hake, kjeve, kinn partiet) Jeg gikk i flere år med dette, og brukte enormt mye penger på hudpleie, vitaminer, kremer og alt som kunne forsøkes. Til slutt fant jeg "redningen" - ROACCUTANE!!! Dette er en dyr kur som man må til hudlege for å få tak i - og det er mange bivirkninger med den. Men for min del var det VIRKELIG verdt det!!! Nå får jeg SKRYT over at jeg har så fin hud og selvfølelsen min er 100 ganger bedre... Jeg er rett og slett superfornøyd!! Kuren varte i 4 mnd for min del, og ga bivirkninger som tørre/røde øyner, vondt i muskler/ledd, ekstremt tørre lepper, tørr hud samt utslett på hendene. Man kan IKKE være gravid under kuren, ei heller bli gravid før tidligst 6 mnd etter avsluttet kur!! Kuren koster per 100 tabletter nesten 3000 kr, av dette får man refundert 90% fra trygdekontoret. Forutenom første gangen du henter medisinen, da må du selv betale 1500,- i egenandel. Men, jeg er KVITT problemene, og kuren har vel kostet meg ca 2500,- etter at alt er refundert. Det er jo mye mindre enn hva jeg brukte på hudpleie, som IKKE fungerte. Om dere lurer på noe mer - spør gjerne!! . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1024059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia281365380747 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Prøvd Diane som p-pille? Det er en pille mot akne, med prevensjon som bivirkning. Det ville de satt meg på, har det ikke vært for at Basiron salven/gel'en fra apoteket faktisk viste seg å fungere bra nok for meg. Alternativer var antibiotika påsmurt som liniment, f.eks dalacin eller noe sånt. Men Diane er iallefall anbefalt å prøve, selv om den hos noen har en bitteliten periode der man blir verre før man blir bedre. De fleste sier de får babyhud :-) Hvis du ikke har vært hos en hudlege enda, så be fastlegen om henvisning. takk for gode råd, skal prøve Diane, har fått de på resept, men ikke tatt de i bruk da jeg trodde de først og fremst var et prevangsjonsmiddel... Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1024911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia281365380747 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Hei der. Håper at jeg med mitt svar kan hjelpe deg og andre med samme problem. Jeg er selv 28 år, og har i flere år hatt eksakt samme problem som deg, men harde byller/kviser og betent hud, spesielt runde kjevepartiet og litt på halsen. Det var så ille at jeg grudde meg for å gå ut. Før jeg fikk hudproblemer, gikk jeg på Diane p-piller, og da hadde jeg fin hud. MEN, så fikk jeg som 25 åring blodpropp pga p-pillene, og måtte slutte på disse. Så det var altså etter at jeg sluttet på disse at jeg fikk mine enorme hudproblem, som kun var i ansiktet (hake, kjeve, kinn partiet) Jeg gikk i flere år med dette, og brukte enormt mye penger på hudpleie, vitaminer, kremer og alt som kunne forsøkes. Til slutt fant jeg "redningen" - ROACCUTANE!!! Dette er en dyr kur som man må til hudlege for å få tak i - og det er mange bivirkninger med den. Men for min del var det VIRKELIG verdt det!!! Nå får jeg SKRYT over at jeg har så fin hud og selvfølelsen min er 100 ganger bedre... Jeg er rett og slett superfornøyd!! Kuren varte i 4 mnd for min del, og ga bivirkninger som tørre/røde øyner, vondt i muskler/ledd, ekstremt tørre lepper, tørr hud samt utslett på hendene. Man kan IKKE være gravid under kuren, ei heller bli gravid før tidligst 6 mnd etter avsluttet kur!! Kuren koster per 100 tabletter nesten 3000 kr, av dette får man refundert 90% fra trygdekontoret. Forutenom første gangen du henter medisinen, da må du selv betale 1500,- i egenandel. Men, jeg er KVITT problemene, og kuren har vel kostet meg ca 2500,- etter at alt er refundert. Det er jo mye mindre enn hva jeg brukte på hudpleie, som IKKE fungerte. Om dere lurer på noe mer - spør gjerne!! . Hei.. Takk for gode råd, må si at jeg gikk også på Diane før hudproblemet mitt kom.. Har dette en sammenheng tro? Er da løsningen begynne på pillene igjen, for at problemet dukker opp når man slutter med Diane? Har du noen meninger om det? Lurer også på om det er lenge siden du gjennomførte denne kuren, og om kvisene holder seg borte lenge? -mia- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1024920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hei, plager med dype vonde knuter på halsen er relativt vanlig for unge voksne kvinner og kan være vanskelig å behandle med lokalmidler. Tetracycliner i tablettform kan hjelpe, men dersom du trenger disse lenge bør annen behandling vurdres. Tetracyclinene fjerner endel av kroppens naturlige bakterieflora, men det er ikke så farlig. De kommer raskt tilbake når behandlingen opphører. Hva vi er mer opptatt av, er at mye bruk av antibiotika generelt, fører til en seleksjon mot tøffere, mer motstandsdyktige bakterier. Du burde oppsøke en hudlege som sammen med deg vurderer om du bør gjennomføre en Roaccutan kur. Dette er en kur som i de fleste tilfelle får kvisene til å opphøre for godt. Kuren er relativt dyr og har bivirkninger, og derfor må den gjennomføres under kontroll av hudlege. Resultatet blir i de fleste tilfelle svært godt, og det høres ut som du er en egnet kandidat. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1024989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Dividend Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei der. Håper at jeg med mitt svar kan hjelpe deg og andre med samme problem. Jeg er selv 28 år, og har i flere år hatt eksakt samme problem som deg, men harde byller/kviser og betent hud, spesielt runde kjevepartiet og litt på halsen. Det var så ille at jeg grudde meg for å gå ut. Før jeg fikk hudproblemer, gikk jeg på Diane p-piller, og da hadde jeg fin hud. MEN, så fikk jeg som 25 åring blodpropp pga p-pillene, og måtte slutte på disse. Så det var altså etter at jeg sluttet på disse at jeg fikk mine enorme hudproblem, som kun var i ansiktet (hake, kjeve, kinn partiet) Jeg gikk i flere år med dette, og brukte enormt mye penger på hudpleie, vitaminer, kremer og alt som kunne forsøkes. Til slutt fant jeg "redningen" - ROACCUTANE!!! Dette er en dyr kur som man må til hudlege for å få tak i - og det er mange bivirkninger med den. Men for min del var det VIRKELIG verdt det!!! Nå får jeg SKRYT over at jeg har så fin hud og selvfølelsen min er 100 ganger bedre... Jeg er rett og slett superfornøyd!! Kuren varte i 4 mnd for min del, og ga bivirkninger som tørre/røde øyner, vondt i muskler/ledd, ekstremt tørre lepper, tørr hud samt utslett på hendene. Man kan IKKE være gravid under kuren, ei heller bli gravid før tidligst 6 mnd etter avsluttet kur!! Kuren koster per 100 tabletter nesten 3000 kr, av dette får man refundert 90% fra trygdekontoret. Forutenom første gangen du henter medisinen, da må du selv betale 1500,- i egenandel. Men, jeg er KVITT problemene, og kuren har vel kostet meg ca 2500,- etter at alt er refundert. Det er jo mye mindre enn hva jeg brukte på hudpleie, som IKKE fungerte. Om dere lurer på noe mer - spør gjerne!! . Hei! Er straks ferdig med min roaccutanekur og resultatet er kjempebra. Frykten nå er at kvisene kommer tilbake etter avsluttet kur. Har du merket noe til det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1025918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 takk for gode råd, skal prøve Diane, har fått de på resept, men ikke tatt de i bruk da jeg trodde de først og fremst var et prevangsjonsmiddel... Takk. De virket kjempe godt på meg, og jeg var sånn plaget som deg i perioder.. Men nå har jeg sluttet på Diane igjen, (fordi vi ønsker et barn til) Og nå er kvisene tilbake fullt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1025949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei.. Takk for gode råd, må si at jeg gikk også på Diane før hudproblemet mitt kom.. Har dette en sammenheng tro? Er da løsningen begynne på pillene igjen, for at problemet dukker opp når man slutter med Diane? Har du noen meninger om det? Lurer også på om det er lenge siden du gjennomførte denne kuren, og om kvisene holder seg borte lenge? -mia- Du spør om du kanskje bør begynne på Diane p-piller igjen for å bli kvitt kvisene. Jeg personlig har en sykdom som gjør at jeg kan få blodpropp, og jeg får derfor ikke lov å bruke p-piller. Diane fungerte veldig bra for huden min, og mange venninner av meg har fått fin hud av å bruke disse p-pillene. Om du vurderer å begynne på dem igjen, vil jeg anbefale deg å sjekke hos legen om du har anlegg for blodpropp - for jeg holdt på å dø av blodpropp pga p-piller bare 21 år gammel.. Når det gjelder Roaccutane, så har resultatet vært imponerende. Huden min er strålende vakker, rett og slett.. Jeg gikk på kuren fra 1 mars til i begynnelse av juli.Har ikke tatt noen tabletter siden midten av juli, og kvisene har heldigvis ikke kommet tilbake. En annen ting som skjedde når jeg gikk på Roaccutane, var at jeg ikke lenger fikk fett hår. Før kunne jeg få fett hår utpå dagen, selv om det var nyvasket når jeg gikk på jobb. Men siden Roaccutane bryter ned talgproduksjonen, ble jeg også kvitt dette "problemet". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1025964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fornøyd med Roaccutane Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei! Er straks ferdig med min roaccutanekur og resultatet er kjempebra. Frykten nå er at kvisene kommer tilbake etter avsluttet kur. Har du merket noe til det? Jeg sluttet på Roaccutan i midten av juli - og synes at huden min bare blir bedre og bedre. Etter at jeg sluttet på Roaccutane, har jeg fått tilbake "gløden" og livet i huden min igjen. Mens jeg gikk på Roaccutane, var huden veldig tørr, rynkete og livløs. Dette har bedret seg skikkelig. Jeg er også veldig redd for at kvisene skal komme tilbake, for det var, for å si det helt ærlig, jævlig å se ut som jeg gjorde. La oss håpe at resultatene holder seg like bra for alltid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1025971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia281365380747 Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Du spør om du kanskje bør begynne på Diane p-piller igjen for å bli kvitt kvisene. Jeg personlig har en sykdom som gjør at jeg kan få blodpropp, og jeg får derfor ikke lov å bruke p-piller. Diane fungerte veldig bra for huden min, og mange venninner av meg har fått fin hud av å bruke disse p-pillene. Om du vurderer å begynne på dem igjen, vil jeg anbefale deg å sjekke hos legen om du har anlegg for blodpropp - for jeg holdt på å dø av blodpropp pga p-piller bare 21 år gammel.. Når det gjelder Roaccutane, så har resultatet vært imponerende. Huden min er strålende vakker, rett og slett.. Jeg gikk på kuren fra 1 mars til i begynnelse av juli.Har ikke tatt noen tabletter siden midten av juli, og kvisene har heldigvis ikke kommet tilbake. En annen ting som skjedde når jeg gikk på Roaccutane, var at jeg ikke lenger fikk fett hår. Før kunne jeg få fett hår utpå dagen, selv om det var nyvasket når jeg gikk på jobb. Men siden Roaccutane bryter ned talgproduksjonen, ble jeg også kvitt dette "problemet". Hei igjen alle Leser alle råd og innlegg på mine spørsmål... Men, det jeg blir veldig usikker på er om "roaccutane" er noe for meg. Dette fordi jeg ikke er plaget med fett hår og fet hud, heller motsatt.. Huden og håret mitt er ekstremt tørt, så om overproduksjon av talg er grunnen til mitt kviseproblem, er tvilsomt.. Er det noen av dere her inne som har prøvd "roaccutane" som har/ hadde samme probl m tørt livløst hår, og kvise hud selv om huden er overfadisk tørr? Mange spørsmål fra meg, håper på svar fra dere med erfaring. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1027293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei igjen alle Leser alle råd og innlegg på mine spørsmål... Men, det jeg blir veldig usikker på er om "roaccutane" er noe for meg. Dette fordi jeg ikke er plaget med fett hår og fet hud, heller motsatt.. Huden og håret mitt er ekstremt tørt, så om overproduksjon av talg er grunnen til mitt kviseproblem, er tvilsomt.. Er det noen av dere her inne som har prøvd "roaccutane" som har/ hadde samme probl m tørt livløst hår, og kvise hud selv om huden er overfadisk tørr? Mange spørsmål fra meg, håper på svar fra dere med erfaring. Takk Du trenger en henvisning til hudlege for å diskutere hva som er det rette for din hud. Viktig iallefall at du finner en fuktighetskrem uten for mye fett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1027296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørnorge21 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg sier bare: ROACCUTANE!!!!!!! masse bivirkninger, javel, men det er verdt det. Jeg for min del hadde nesten ingen bivirkninger, annet enn tørre lepper.. og det kan en leve med etter å ha levd med kviser og sosial angst i hundre år!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1027353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei igjen alle Leser alle råd og innlegg på mine spørsmål... Men, det jeg blir veldig usikker på er om "roaccutane" er noe for meg. Dette fordi jeg ikke er plaget med fett hår og fet hud, heller motsatt.. Huden og håret mitt er ekstremt tørt, så om overproduksjon av talg er grunnen til mitt kviseproblem, er tvilsomt.. Er det noen av dere her inne som har prøvd "roaccutane" som har/ hadde samme probl m tørt livløst hår, og kvise hud selv om huden er overfadisk tørr? Mange spørsmål fra meg, håper på svar fra dere med erfaring. Takk Har du bare en kvise i "ny og ne" eller har du store betente byller/kviser? Dersom du kan bruke p-piller, vil jeg anbefale Diane. Men som sagt, sjekk om du er disponibel for blodpropp først. P-piller er ikke helt ideelt, men likevel "mildere" enn Roaccutane. Roaccutane er ekstremt dyrt og tørker ut huden noe utrolig. Jeg har aldri i mitt liv brukt krem eller bodylotion, fordi jeg har så mye fuktighet i huden min, men når jeg brukte Roaccutane, så var jeg innmari tørr....aldri opplevd maken...smurte meg med den feteste Locobase kremen og var fortsatt like tørr. Så det kan være at Roaccutane er for "kraftig" for ditt problem. Ellers så finnes det jo en hel del kremer man kan bruke lokalt på problemet. Men du har vel kanskje forsøkt noen av dem allerede? Går også ut fra at du er flink til å rense huden din og drikke vann? Cantaloupe melon er veldig bra for huden, samt A-vitamin:) Men jeg understreker - jeg snakker kun av erfaring, jeg er en helt "vanlig" jente, ingen ekstpert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1027798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia281365380747 Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Har du bare en kvise i "ny og ne" eller har du store betente byller/kviser? Dersom du kan bruke p-piller, vil jeg anbefale Diane. Men som sagt, sjekk om du er disponibel for blodpropp først. P-piller er ikke helt ideelt, men likevel "mildere" enn Roaccutane. Roaccutane er ekstremt dyrt og tørker ut huden noe utrolig. Jeg har aldri i mitt liv brukt krem eller bodylotion, fordi jeg har så mye fuktighet i huden min, men når jeg brukte Roaccutane, så var jeg innmari tørr....aldri opplevd maken...smurte meg med den feteste Locobase kremen og var fortsatt like tørr. Så det kan være at Roaccutane er for "kraftig" for ditt problem. Ellers så finnes det jo en hel del kremer man kan bruke lokalt på problemet. Men du har vel kanskje forsøkt noen av dem allerede? Går også ut fra at du er flink til å rense huden din og drikke vann? Cantaloupe melon er veldig bra for huden, samt A-vitamin:) Men jeg understreker - jeg snakker kun av erfaring, jeg er en helt "vanlig" jente, ingen ekstpert. Som sagt har jeg store, vonde akner i kjeve området, som ikke går hull på, men som ligger som store vonde byller under huden i månedsvis etter den dukket opp... Svært plagsomt, og overflaten flasser etter en stund. Oppsøkte hudlege, og ble satt på en seks mnd tetracyclin kur som hjalp i øyeblikket, men kvisene kom raskt tilbake etter avsluttet behandl. Hudlegen nevnte da "roaccutane", men sa at siden jeg var endel deprimert, ville hun ikke gi medisinen til meg.. Men, jeg mener at det er mitt hudproblem som forårsaker depresjonen, og vil gjerne bli kvitt kvisene. Tar gjerne imot flere råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1028160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det sies at man blir hva man spiser. Enkelte mennesker reagerer på visse matsorter med kviser. Har du tenkt nøye gjennom hva du spiser, og prøvd å komme på om det er noe du spiser ? Moren min får f.eks. store "kviser" av sitrusfrukter (!). Andre reagerer med kviser på alkohol, eller ting som sjokolade eller potetgull. Tenk gjennom kostholdet ditt, og prøv å kutte ut de mest sannsynlige "synderne" en tid. Det blir et langtidsprosjekt ettersom du må bruke eliminasjonsmetoden, men det KAN hjelpe deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1028172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Som sagt har jeg store, vonde akner i kjeve området, som ikke går hull på, men som ligger som store vonde byller under huden i månedsvis etter den dukket opp... Svært plagsomt, og overflaten flasser etter en stund. Oppsøkte hudlege, og ble satt på en seks mnd tetracyclin kur som hjalp i øyeblikket, men kvisene kom raskt tilbake etter avsluttet behandl. Hudlegen nevnte da "roaccutane", men sa at siden jeg var endel deprimert, ville hun ikke gi medisinen til meg.. Men, jeg mener at det er mitt hudproblem som forårsaker depresjonen, og vil gjerne bli kvitt kvisene. Tar gjerne imot flere råd. Du har sikkert lest, eller fått informasjon om at man kan bli deprimert av å bruke Roaccutan. (det er visstnok rapportert flere selvmord, men jeg vet ikke om disse knyttes direkte til Roaccutane - de som gjorde dette, kunne jo ha gjort det likevel) Men det er klart at legene og oss alle må ta dette på alvor.Dette oppleves jo forskjellig fra person til person. Jeg personlig må si at jeg aldri har vært deprimert, og når jeg gikk på Roaccutane - så steg humøret i takt med at kvisene forsvant! Jeg har vel aldri hatt så dårlig selvfølelse og dårlig humør som når jeg hadde store problemer med huden. Så for min del fikk jeg en del fysiske bivirkninger (ekstremt tørr hud, tørre lepper, rødsprengte øyner, vonde/stive ledd og muskler) Men inni meg så ble jeg overlykkelig over at kviser som hadde ligget som betennelse og harde klumper i flere måneder, nå forsvant!!! Men du - kan du bruke p-piller? Det ville jeg ha sjekket med legen. Dersom du kan det, så er jo Diane veldig bra:) Ellers så kan du jo sjekke tarmsystemet ditt. Hudproblemer som gir utslag rundt munn, hake, kjeveparti henger ofte sammen med fordøyelse/tarmsystemet. Hva med å ta piller for å rense tarmen, og en lever eller nyre rens? Disse organene skal jo rense kroppen din - og dersom de ikke fungerer som de skal, så vil det slå tilbake på huden. Håper virkelig at du får den hjelpen du trenger, for jeg vet hvordan det føles å ha hudproblemer. Du må bare spør om det er noe mer du lurer på. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1029358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Takker for svar Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei! Er straks ferdig med min roaccutanekur og resultatet er kjempebra. Frykten nå er at kvisene kommer tilbake etter avsluttet kur. Har du merket noe til det? Har også hatt et overveldende bra resultat av Roaccutan. Sluttet i midten av juli og får stadig en friskere og penere hud. Merker ikke noe til kviser lenger:) Er overlykkelig - men stadig lurer det i bakhodet mitt at jeg er redd for at det skal komme tilbake. Men foreløpig skal jeg bare kose meg over det fine resultatet og ikke ta sorgene på forskudd. Hvor lenge er det til du er ferdig, da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1029548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Dividend Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har også hatt et overveldende bra resultat av Roaccutan. Sluttet i midten av juli og får stadig en friskere og penere hud. Merker ikke noe til kviser lenger:) Er overlykkelig - men stadig lurer det i bakhodet mitt at jeg er redd for at det skal komme tilbake. Men foreløpig skal jeg bare kose meg over det fine resultatet og ikke ta sorgene på forskudd. Hvor lenge er det til du er ferdig, da? Jeg er ferdig om 1 mnd. Er kvisefri nå, men total dose er vel satt for å hindre tilbakefall. Håper og tror at dette er slutten på mine problemer. Har du tatt kopi av kvitteringene for tablettene, så husk å sende dem til likningskontoret ifm selvangivelsen. Man kan få fradrag for kostnader opp til 10.000,-. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158490-jeg-trenger-hjelp-mot-kvisene/#findComment-1029710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.