Gå til innhold

Jeg trenger hjelp mot kvisene.

Anbefalte innlegg

Gjest Takker for svar

Jeg er ferdig om 1 mnd. Er kvisefri nå, men total dose er vel satt for å hindre tilbakefall. Håper og tror at dette er slutten på mine problemer. Har du tatt kopi av kvitteringene for tablettene, så husk å sende dem til likningskontoret ifm selvangivelsen. Man kan få fradrag for kostnader opp til 10.000,-.

Så fint at du nevner dette:) Jeg har lurt på det skjønner du. For man sender inn kvitteringene til Trygdekontoret og får dekket noe fra dem. Men man kan altså legge ved kvitteringer på selvangivelsen og få igjen der også? Har du gjort det / skal du det? Mener å ha lest om mange andre som har gjort det. Med det skulle da bare mangle også - på en sånn dyr kur. Når det gjelder Roaccutane kuren, så var jeg også kvisefri selv om jeg hadde 1 1/2 mnd igjen av kuren. Men jeg tok alle pillene av "Vidunderkuren" for å være på den sikre siden.

Fortsetter under...

Gjest Dr Dividend

Så fint at du nevner dette:) Jeg har lurt på det skjønner du. For man sender inn kvitteringene til Trygdekontoret og får dekket noe fra dem. Men man kan altså legge ved kvitteringer på selvangivelsen og få igjen der også? Har du gjort det / skal du det? Mener å ha lest om mange andre som har gjort det. Med det skulle da bare mangle også - på en sånn dyr kur. Når det gjelder Roaccutane kuren, så var jeg også kvisefri selv om jeg hadde 1 1/2 mnd igjen av kuren. Men jeg tok alle pillene av "Vidunderkuren" for å være på den sikre siden.

Jeg kommmer til å sende inn kvitteringer! Antar du har fått dekket 90% minus egenandel fra trygdekontoret?! Det har jeg, så da er det vel egentlig bare det resterende man skal ha fradrag for. Men det er jo lov å prøve seg....

mia281365380747

Du har sikkert lest, eller fått informasjon om at man kan bli deprimert av å bruke Roaccutan. (det er visstnok rapportert flere selvmord, men jeg vet ikke om disse knyttes direkte til Roaccutane - de som gjorde dette, kunne jo ha gjort det likevel) Men det er klart at legene og oss alle må ta dette på alvor.Dette oppleves jo forskjellig fra person til person. Jeg personlig må si at jeg aldri har vært deprimert, og når jeg gikk på Roaccutane - så steg humøret i takt med at kvisene forsvant! Jeg har vel aldri hatt så dårlig selvfølelse og dårlig humør som når jeg hadde store problemer med huden. Så for min del fikk jeg en del fysiske bivirkninger (ekstremt tørr hud, tørre lepper, rødsprengte øyner, vonde/stive ledd og muskler) Men inni meg så ble jeg overlykkelig over at kviser som hadde ligget som betennelse og harde klumper i flere måneder, nå forsvant!!! Men du - kan du bruke p-piller? Det ville jeg ha sjekket med legen. Dersom du kan det, så er jo Diane veldig bra:) Ellers så kan du jo sjekke tarmsystemet ditt. Hudproblemer som gir utslag rundt munn, hake, kjeveparti henger ofte sammen med fordøyelse/tarmsystemet. Hva med å ta piller for å rense tarmen, og en lever eller nyre rens? Disse organene skal jo rense kroppen din - og dersom de ikke fungerer som de skal, så vil det slå tilbake på huden. Håper virkelig at du får den hjelpen du trenger, for jeg vet hvordan det føles å ha hudproblemer. Du må bare spør om det er noe mer du lurer på. Klem

Hei igjen :)

For å ta det med kostholdet først, jeg er ikke spesielt flink passe på å ha et sundt kosthold. Spiser mye "junk food" og drikker altfor lite vann... Tar ingen vitaminer osv. Er direkte usunn mao :) Dette er ting jeg kan gjøre noe med.

Fikk beskjed av hudlegen at siden jeg var litt deppa da jeg var hos henne, ville hun ikke gi meg "roaccutane", sikkert på grunnlag av hva dere forteller her...

Men, har lest endel om hudproblemer på internett, og kom over en artikkel om vitaminet B5. Der påsto de at et tilskudd av dette vitaminet kunne utrette nesten det samme som en "roaccutane" kur, bare med mindre bivirkninger. Noen av dere som har forsøkt det?

Ellers takker jeg for at dere viser interesse for mitt problem, og hjelper meg tenke nytt.

Klem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...