Gå til innhold

Kan de egentlig tvinge meg?

Anbefalte innlegg

Gjest vilværeanonym

Hei

Jeg er en jente på 16 år som har vært vegetarianer (lakto/ovo) i vel 4 år nå.

Grunnen til at jeg er vegetarianer er av etiske grunner, men foreldrene mine tvinger meg til å spise fisk en gang iblandt.

Jeg hater at de tvinger meg, jeg får dårlig samvittighet og føler meg kvalm og dårlig etter å ha spist fisken.

Jeg vil helst la være å spise fisk også av etiske grunner. Kan de egentlig tvinge meg? Har jeg ikke rett til å spise det jeg selv vil?

Føler meg skikkelig ekkel og dårlig!

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15850-kan-de-egentlig-tvinge-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nei, det bør de ikke

Hvordan tvinger de deg? Hva skjer hvis du bare sier nei?

Har du satt sammen en god diett, slik at du kan vise dem at du får i deg det du trenger?

Er du veldig tynn slik at de er redde for deg?

Hvis du ikke er for tynn (f.eks ikke har BMI under 20), og kan vise til en sunn diett hvor du får i deg alt kroppen trenger, kan jeg ikke forstå hvorfor/hvordan de tvinger deg.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til vilværeanonym

Myndig i ordets egentlige forstand er du først ved fylte 18 år.

Jeg vet dog ikke sikkert om dette "feltet" hører inn under slike paragrafer. Her burde det være mulig å komme fram til en fornuftig løsning ved samtale- særlig hvis du kan vise dem en diettliste som viser at du får i deg tilstrekkelig næring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...