Gå til innhold

Migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde i går morgest en synsforstyrrelse som varte ca en halv time. Det begynte med at jeg så svake dotter, så ble jeg svimmel, noe som varte noen sekunder. Deretter så jeg en flimrende/lysende linje i synsfeltet (kun høyre øye). Denne var sikksakkformet og økte i størrelse/lengde. Til slutt var den formet som en halvsirkel, og beveget seg etterhvert mot høyre og ut av synsfeltet. En halvtime etterpå fikk jeg en svak hodepine (rundt hele hodet) som varte et par timer. Resten av dagen følte jeg meg veldig trøtt. Siden dette er noe jeg aldri har opplevd før og siden jeg bruker p-pillen, kontaktet jeg lege, og fikk time samme dag. Han mente at jeg har fått migrene, og rådet meg til å slutte med p-pillen. Jeg trodde man måtte ha sterk hodepine på ene siden av hodet for å få diagnosen migrene. Er det noen som har samme symptomer som meg og har fått diagnose migrene?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har migrene, og det er litt forkjsllig fra gang til gang, noen ganger forsvinner ansikter til mennesker, hendene mine visner bort, andre ganger har jeg meget sterk hodepine ofte i flere dager, andre ganger har jeg synsforstyrrelser som små lyn , flash osv... det er nok migrene du har ja... første gangen jeg hadde det så hadde jeg ikke hodepine i det hele tatt!

Du bør tenke over hve du spiser, melk, citrus, sjokolande osv kan være med på at man får " anfall"

Skrevet

Jeg har fått diagnosen migrene, men det er sjelden at jeg har sterk hodepine.Så det som er mest plagsomt for meg er tilleggssymptomer som flimmer for øynene, kvalme, lyd og lysskyhet.

Oddrun1365380422
Skrevet

Kjære deg. Jeg har hatt migrene i 20 år, og vet hvor belastende det kan være. Av og til har jeg vondt i halve hodet, og av og til verker det i hele hodet. Jeg går på Anervan. Den tar ikke de verste smertene, men det er bedre enn ingen ting. Jeg var mye, mye verre da jeg gikk på p-piller. Jeg sluttet med dem. Så det er nok lurt at du også slutter. God bedring!!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...