Gå til innhold

Slim i avføringen... (litt flau)

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge (mange mnd) hatt tidvis litt slim i avføringen. Denne har vært lysbrun. Men ellers fast og "fin" avføring.

Men i går fikk jeg plutselig mye mer slim. Magen har også blitt litt hard. Noen ganger føles det som jeg må på do, men så kommer det bare slim. (æsj) Det lukter vondt. (det gjør vel det meste som kommer ut der..)

Fargen har som oftest vært lysebrun, men i dag har det i tillegg vært nesten blankt. Nesten som eggehvite. Føler meg litt kvalm og ganske uggen nede i magen. Kan nesten føles som en mellomting mellom menssmerter og generelt dårlig mage/rett før en får diare/løs mage. Kommer i bølger.

Hva kan det være? Er det vanlig å ha slim i avføringa?

Veldig glad for svar på et flaut spørsmål...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158637-slim-i-avf%C3%B8ringen-litt-flau/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt en prat med legen, dette høres litt rart ut...

Jeg hadde en del mageproblemer for noen uker siden hvor ingenting i tarmsystemet stemte. Etter noen dager med biola var jeg allerede på bedringensvei...

Du kan jo prøve det.

Håper det ordner seg.

Mvh

Jeg hadde tatt en prat med legen, dette høres litt rart ut...

Jeg hadde en del mageproblemer for noen uker siden hvor ingenting i tarmsystemet stemte. Etter noen dager med biola var jeg allerede på bedringensvei...

Du kan jo prøve det.

Håper det ordner seg.

Mvh

Gå til legen din. Forklar det du skrev her så henviser han deg evt. videre til -skopiundersøkelse.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Slim og/eller blod i avføringen skal undersøkes. Det kan være flere årsaker; infeksjoner, hevelse og irritasjon i tarmen, f.eks en sykdom som heter ulcerøs colitt, eller i værste fall en svulst. Legen bør kjenne på magen din, ta blodprøver, samt finne ut om det kan være skjult blod i avføringen, eller parasitter. I tillegg bør det nok taes et røntgenbilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...