Gå til innhold

Vente og vente.......

Anbefalte innlegg

Er så utrolig lei av å vente. Holder på å bli sprø, så må bare få ut litt frustrasjon. Nå som jeg har fått vite at saken kommer opp og jeg har fått svar på alle mine tusen spørsmål har jeg bare lyst at jeg skal bli ferdig med det hele så fort som mulig. Tiden går jo enda saktere nå som jeg vet...... Venter på at brevet skal ligge i postkassen eller at telefonen skal ringe hver eneste dag. Plutselig er tankene mine i rettsaken selv om jeg holder på med noe helt annet. Jeg gruer meg og på en måte gleder jeg meg også. Til å få sagt til ham hva han har gjort. Til å få sagt til offentligheten hva han har gjort. Samtidig som jeg helst ikke vil at noen skal høre det. Litt sprøtt kanskje, det krasjer jo helt. Men har så utrolig blandete følelser rundt dette. Selv om jeg er overbevist om at jeg har gjort det rette ved å anmelde. Skulle bare ønske jeg slapp å vente noe mer nå. Vil bare få lov til å kunne legge det bak meg. Jeg har liksom en forestilling om at bare jeg blir ferdig med rettsaken vil det bli lettere å legge det bak meg. Skyve han og alt som har med han å gjøre bak. Slik at det ikke har så mye makt over meg lenger. Kanskje jeg da kan få litt ro til å bearbeide den saken fra februar. Er så redd den skal få lov til å vokse seg stor i underbevisstheten min fordi jeg ikke får bearbeidet den. Jeg har liksom ikke plass til den nå. Det andre tar altfor stor plass, jeg makter ikke å forholde meg til at den voldtekten også har skjedd.Det blir liksom for mye.... Så vil bare få det overstått. Føler meg også så hjelpeløs liksom når jeg bare går sånn og venter og venter. Har ikke kontroll på noenting. Men nå skal jeg prøve å tenke på noe annet. Måtte bare få sagt det. Håper dere alle har det så bra som dere kan der ute. Er så glad for at dere finnes og for den støtten dere gir meg. Ingen skulle ha opplevd det vi har opplevd, men når vi først har gjort det er det så fantastisk at vi kan være med å støtte hverandre. Dere er slike fantastiske personer, og dere er så utrolig verdifulle. Stor klem til alle som vil ha fra en som setter veldig stor pris på dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158660-vente-og-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest føler med deg

Det er bra at du får ut det du har i tankene. Jeg oppdaget Dol for et par dager siden, og syns det er kjempebra. Føler at jeg kan "hjelpe" andre, i tillegg ti lå oppleve at det er andre som har det på samme måte. Det er utrolig tøft av deg å gå til rettsak! Stå på! Jeg ble anbeefalt å ikke anmelde fordi det ville bli ord mot ord. Har til tider drømt om natten at jeg har hengt ut voldtektsmannen foran mange mennsker. Har også noen lignende tanker som deg, at jeg vil på en måte at alle skal vite hvilken drittsekk han er, samtidig som jeg ikke vil at noen skal vite det. Hva gjør du med venner/familie? Hvor mange sier du det til? Det er så vanskelig å balansere..

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158660-vente-og-vente/#findComment-1024648
Del på andre sider

Det er bra at du får ut det du har i tankene. Jeg oppdaget Dol for et par dager siden, og syns det er kjempebra. Føler at jeg kan "hjelpe" andre, i tillegg ti lå oppleve at det er andre som har det på samme måte. Det er utrolig tøft av deg å gå til rettsak! Stå på! Jeg ble anbeefalt å ikke anmelde fordi det ville bli ord mot ord. Har til tider drømt om natten at jeg har hengt ut voldtektsmannen foran mange mennsker. Har også noen lignende tanker som deg, at jeg vil på en måte at alle skal vite hvilken drittsekk han er, samtidig som jeg ikke vil at noen skal vite det. Hva gjør du med venner/familie? Hvor mange sier du det til? Det er så vanskelig å balansere..

Klem

Hei, hei! Så bra at du også har oppdaget dol. Mine foreldre er de eneste i familien min som vet noe. Og så har jeg fortalt det til min samboer og til mine nærmeste venner. Men synes også det er godt med de vennene som ikkke vet, for da har jeg liksom en friplass der det ikke blir snakket om overgrep. Samtidig har jeg den støtten jeg behøver rundt meg. Hadde ikke klart meg uten den. Jeg har også fortalt det mest nødvendige til min nærmeste overordnete sjef slik at hun skal forstå hvorfor jeg av og til har spesielle behov. Det har vært til stor hjelp for meg at hun vet. Men ellers er det ingen på jobben som vet noe. Det har vært en del spekulasjoner siden jeg har vært mye borte fra jobb og hatt lange sykemeldingsperioder. Men "heldigvis" fikk jeg en ryggskade etter den siste voldtekten slik at jeg kan skylde på at ryggen svikter uten å lyge helt ihvertfall. Selv om jeg jo selvfølgelig ikke ønsker å ha den skaden da. Er kjempesint pga det for syntes det var nok fra før. Men når den først er der så er det jo greit å ha noe å skylde på. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, er det ikke så de sier??? Men du må selv finne ut hvem som skal vite. Det er ikke alltid så lett, har bommet litt selv noen ganger. Men folk har ihvertfall tatt det veldig fint når jeg har fortalt. Sender en stor klem til deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158660-vente-og-vente/#findComment-1024809
Del på andre sider

Det blir mer plass til LIVET etterhvert.Men det går sakte, og det går i bølgedaler.

Jeg har ikke angret en dag at jeg anmeldte den drittsekken.Nå er jeg SJEFEN over mitt eget liv :)

Hei, hei! Heldigvis blir det mer plass til livet etterhvert ja. Jeg må bare nødt til å tro det. Angrer heller ikke at jeg anmeldte. Men det kan virkelig være tøft til tider ja. Heldigvis er det gode dager også innimellom. En trenger de for å få nok styrke til å fortsette.... Sender en stor og varm klem til deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158660-vente-og-vente/#findComment-1026832
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...