Gå til innhold

Tilbake på dol


Mimmy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart vi husker deg!

Morsomt at du er tilbake. :)

Hvordan går det?

Jeg er blitt separert fra min mann, men har fått lån på ei ny leilighet, noe mindre dog...kan ikke betjene så stort lån alene. Så jeg er på leilighetsjakt for tiden. Har nettopp sett ei leilighet som er midt i blinken for meg, så jeg håper det blir den, at den ikke blir for dyr for meg, slik at jeg ikke kan følge budrunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blitt separert fra min mann, men har fått lån på ei ny leilighet, noe mindre dog...kan ikke betjene så stort lån alene. Så jeg er på leilighetsjakt for tiden. Har nettopp sett ei leilighet som er midt i blinken for meg, så jeg håper det blir den, at den ikke blir for dyr for meg, slik at jeg ikke kan følge budrunden.

Hold oss oppdatert om du vil.

Kjekt å "se" deg igjen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi husker deg! :-)

Trist å lese at du har blitt separert fra mannen din. Håper du står godt på egne bein.

Lykke til videre, både med bolig og alt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klart vi husker deg!

Morsomt at du er tilbake. :)

Hvordan går det?

Jeg er separert fra min mann, og ser for tiden etter ei noe billigere leilighet....jeg har fått startlån til sådan. I mellomtiden så har jeg en noenlunde anstrengt økonomi, men jeg overlever..såvidt.

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er separert fra min mann, og ser for tiden etter ei noe billigere leilighet....jeg har fått startlån til sådan. I mellomtiden så har jeg en noenlunde anstrengt økonomi, men jeg overlever..såvidt.

Hvordan går det med deg?

Hei, Mimmy! Det var trist å høre om separasjonen.

Hvordan går jakta på leilighet?

Jeg har fortsatt jobb og driver med videreutdanning. Går rimelig greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Mimmy! Det var trist å høre om separasjonen.

Hvordan går jakta på leilighet?

Jeg har fortsatt jobb og driver med videreutdanning. Går rimelig greit. :)

Er du fremdeles på samme sted?

Det er flottt å høre at det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fremdeles på samme sted?

Det er flottt å høre at det går bra med deg.

På samme plassen, ja. Liker meg veldig godt her og er litt slapp med å søke andre jobber. Skal bli flinkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme plassen, ja. Liker meg veldig godt her og er litt slapp med å søke andre jobber. Skal bli flinkere!

Ja, men hvis du har det bra der, og får lov til å være der (men det er kanskje ikke fast?), så er det vel ingen grunn til å søke jobber i hytt og vær...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis du har det bra der, og får lov til å være der (men det er kanskje ikke fast?), så er det vel ingen grunn til å søke jobber i hytt og vær...?

Det er akkurat det at det er et vikariat og det er ikke noe særlig og bare ha sikret jobb ut neste måned hele tiden. Er ganske lei av det og har også lyst til å kjøpe egen bolig.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det at det er et vikariat og det er ikke noe særlig og bare ha sikret jobb ut neste måned hele tiden. Er ganske lei av det og har også lyst til å kjøpe egen bolig.;)

Jeg har hørt at det kan være vanskelig å få faste jobber i kommunen, det er ofte de kamuflerer det i vikariater, selv om det egentlig skulle vært opprettet en fast stilling.

Det er ikke særlig god politikk, syns jeg....Men apropo lån, har du prøvd husbanklån eller kommunelån? Det kan hende du kvalifiserer, pga at du er manisk depressiv eller på andre grunnlag? Jeg husker rett når det var manisk depressiv du var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det kan være vanskelig å få faste jobber i kommunen, det er ofte de kamuflerer det i vikariater, selv om det egentlig skulle vært opprettet en fast stilling.

Det er ikke særlig god politikk, syns jeg....Men apropo lån, har du prøvd husbanklån eller kommunelån? Det kan hende du kvalifiserer, pga at du er manisk depressiv eller på andre grunnlag? Jeg husker rett når det var manisk depressiv du var?

Jeg har den diagnosen, ja. Merker heldigvis ikke så mye av det.

Når (Hvis??) jeg får en fast jobb så kommer jeg til å søke startlån, tror jeg. Tror ikke helseopplysninger vil ha noe å si. Jeg vil unngå å opplyse om det hvis jeg ikke må i og med at jeg jobber tett på de folka som har med det å gjøre. Det gjelder å vite når en skal bruke det til sin fordel og når en må holde kjeft om det, for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den diagnosen, ja. Merker heldigvis ikke så mye av det.

Når (Hvis??) jeg får en fast jobb så kommer jeg til å søke startlån, tror jeg. Tror ikke helseopplysninger vil ha noe å si. Jeg vil unngå å opplyse om det hvis jeg ikke må i og med at jeg jobber tett på de folka som har med det å gjøre. Det gjelder å vite når en skal bruke det til sin fordel og når en må holde kjeft om det, for å si det sånn. :)

Vet så godt hva du tenker på, men er ikke enig i at systemet skal være sånn. Du har ingenting å skamme deg over, manisk depressivitet kommer like så medfødt som asperger syndrom...Det er en medfødt tilbøyelighet, og jeg syns det skal behandles like så vørløst som om du f.eks. hadde diabetes.

Ville du skammet deg over å si at du hadde diabetes? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...