Gå til innhold

veldig sår hals

Anbefalte innlegg

Har hatt vond hals i ca. 3uker nå.I dag oppsøkte jeg lege.Han tok en bakterieprøve fra halsen og fant ut at det skyldtes et virus. Han kunne ikke gi meg noen antibiotika mot dette, og mente jeg måtte la det gå over av seg selv. Hvor lenge skal jeg se det ann før jeg tar kontakt igjen? Har vondt hele tiden og det er vanskelig å få svelgt maten ned. Våkner også om natten av at det gjør så vondt.Enkelte ganger er det tilogmed problematisk å snakke...Legen nevnte også at jeg hadde veldig store mandler,og måtte ta bakterieprøve neste gang jeg hadde vondt i halsen , for mulig å henvise meg til øre-,nese-,halsspesialist.

Finnes det virkelig ingen medisiner å ta for å bli bedre? Kan jo ikke gå slik i mange uker...

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15876-veldig-s%C3%A5r-hals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til ninni

Hovedregelen er at hvis det ikke påvises bakteriell infeksjon i halsen eller ved supplerende blodprøve, skal du ikke ha antibiotika. Behandlingen blir da ofte f eks Curamed halstabletter og en kombinasjon av Ibux/Paracet for å redusere smertene.

Hvis plagene dine ikke gir seg etter ytterligere 1 ukes tid, synes jeg du bør oppsøke lege påny. Det kan da være aktuelt med ny halsprøve, og evt blodprøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15876-veldig-s%C3%A5r-hals/#findComment-74362
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...