Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i flere år hatt en gul/hvit "klump-aktig" flekk i hvert øye. Disse er lokalisert på det hvite i øyet, inn mot nesen. I det siste føler jeg at disse flekkene har blitt større, og dermed mer synlige, spesielt den på venstre øye. Spørsmålet mitt er hva dette er for noe, og om det går an å få gjort noe med det. Vil de eventuelt fortsette å vokse? Kan de være en trussel for synet mitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158782-flekker-i-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Flekkene er sannsynligvis helt ufarlig bindevevsdanelse i conjunctiva, dvs den ytre bindevevshinnen i øyet. Tilstanden er helt ufarlig, og kun i svært alvorlige tilfeller kan det gi litt sløring av synet. Dersom det blir veldig kosmetisk skjemmende så kan hevelsen fjærnes kirurgisk.u kan få en undersøkelse hos fastlegen din, så får denne vurdere om det er grunn til en sjekk hos øyelege.

• 11 måneder senere...

Flekkene er sannsynligvis helt ufarlig bindevevsdanelse i conjunctiva, dvs den ytre bindevevshinnen i øyet. Tilstanden er helt ufarlig, og kun i svært alvorlige tilfeller kan det gi litt sløring av synet. Dersom det blir veldig kosmetisk skjemmende så kan hevelsen fjærnes kirurgisk.u kan få en undersøkelse hos fastlegen din, så får denne vurdere om det er grunn til en sjekk hos øyelege.

Hei

Jeg har også slike flekker. Finnes det noen dråper man kan ta for å 'hvitvaske' dem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...