olb Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei! Nå må jeg gjøre noe med kroppen min. Jeg er 55 år, kvinne. Har alltid vært noe overvektig, men nå har jeg virkelig est ut. Jeg er 170 cm, høy og veier nå 88 kg. Jeg vet at jeg har feil kosthold, dvs. jeg er altfor glad i godteri. Dessuten trimmer jeg ikke, og jeg har stillesittende arbeid. Alt er således feil, og jeg kan sikkert brukes som et skrekkens eksempel på hvordan man IKKE skal gjøre. Jeg har forsøkt å legge om kostholdet og være flinkere til å trimme (les: gå tur, evt. med staver)Mistet motet fordi jeg syntest jeg gikk ned i vekt altfor sakte. Det skrives en del nå om at man må forsøke å finne treningsformer som man liker. Men jeg liker jo ikke fysisk ativitet i det hele! Her som jeg bor, er det ingen treningsstudioer jeg kan gå i, og om jeg hadde hatt anledning til å trene på den måten tror jeg ikke jeg ville gjort det. Det er noe med at jeg ikke vil la andre se HVOR dårlig min fysiske form er! Har dere noen gode råd? Jeg har begynt å lure på om det ville være lurt å kjøpe en trimsykkel. Kanskje jeg kunne bruke den og samtidig lese eller se på TV? Vil det være en fin og effektiv form for trening? Hvor mye måtte jeg sykle f.eks. pr. uke for at det ville hjelpe? Alle gode tips tas i mot med takk! Hilsen olb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 For det første, man går aldri ned i vekt raskt uten at det har bismak. Hvis du er alvorlig i din beslutning om å gå ned noen kg, så må du ha en realistisk tidsdimmensjon. Realistisk vektnedgagn er va 1/2 kg i uken. Eller 2-3 kg i mnd. Dette bør være kombinert med aktivetet - ca 1/2 time pr dag.På den måten vil du langsomt og harmonisk erstatte fett med muskler. Og da har du større sjanse for å holde vekten nede på lang sikt. Det er ikke vanskelig å press-slanke seg mer i kg, men da er du garantert at du mister vann og muskler, og ikke fett. Kroppen er programmert til å "holde på " fettet når den får mindre mat, som en forsvarsmekanisme mot sultkatastrofer. Derfor er det ikke noe vits i å sulte kroppen, du vil bare gå opp igjen etterpå. Hvis du oppretter en profil på slankenett.no, vil du kunne fylle inn dine data (vekt, reduksjon, hva du spiser hver dag) og bli fulgt opp av andre som slanker seg. Dette kan være et godt alternativ når du ikke bor i nærheten av et treningsstudio. Når det gjelder trening bør du tenke alldidighet. GÅ på tur, begynn å ri, sykle en tur, gjør yoga. Alle monner drar. Hovedpoenget er at du bør være i aktivitet og bli anpusten og svett, ca 1/2 time pr dag. Jeg ville ikke tror at det er særlig sannsynlig at du kommer til å sitte å sykle foran TV`en. Det er bare å lurer seg selv. Jeg kjenner mange som har kjøpt trimsykkel, med planer om å trimme hjemme, men jeg kjenner ingen som har fortsatt å gjøre det etter et par uker.... Bli med i en tur eller trimgruppe. Gjør noen du syntes er morsomt. Spa i jorda, måke snø, gå på ski, sykle eller danse er bra! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 For det første, man går aldri ned i vekt raskt uten at det har bismak. Hvis du er alvorlig i din beslutning om å gå ned noen kg, så må du ha en realistisk tidsdimmensjon. Realistisk vektnedgagn er va 1/2 kg i uken. Eller 2-3 kg i mnd. Dette bør være kombinert med aktivetet - ca 1/2 time pr dag.På den måten vil du langsomt og harmonisk erstatte fett med muskler. Og da har du større sjanse for å holde vekten nede på lang sikt. Det er ikke vanskelig å press-slanke seg mer i kg, men da er du garantert at du mister vann og muskler, og ikke fett. Kroppen er programmert til å "holde på " fettet når den får mindre mat, som en forsvarsmekanisme mot sultkatastrofer. Derfor er det ikke noe vits i å sulte kroppen, du vil bare gå opp igjen etterpå. Hvis du oppretter en profil på slankenett.no, vil du kunne fylle inn dine data (vekt, reduksjon, hva du spiser hver dag) og bli fulgt opp av andre som slanker seg. Dette kan være et godt alternativ når du ikke bor i nærheten av et treningsstudio. Når det gjelder trening bør du tenke alldidighet. GÅ på tur, begynn å ri, sykle en tur, gjør yoga. Alle monner drar. Hovedpoenget er at du bør være i aktivitet og bli anpusten og svett, ca 1/2 time pr dag. Jeg ville ikke tror at det er særlig sannsynlig at du kommer til å sitte å sykle foran TV`en. Det er bare å lurer seg selv. Jeg kjenner mange som har kjøpt trimsykkel, med planer om å trimme hjemme, men jeg kjenner ingen som har fortsatt å gjøre det etter et par uker.... Bli med i en tur eller trimgruppe. Gjør noen du syntes er morsomt. Spa i jorda, måke snø, gå på ski, sykle eller danse er bra! Lykke til. Her går det mye på vilje. Jeg selv og flere med meg sykler på trimsykkel i egen stue. Med selskap av bl.a. frokost-TV. Det er faktisk koselig. For min del trener jeg allsidig, både fordi det er sunt og fordi jeg vil holde vekta. Jeg går raske turer (både med og uten staver) og jogger. Ski om vinteren når det er skiføre her. En tur i svømmehallen går også an. Har også små håndvekter som jeg også bruker i min egen stue. Når vinteren kommer og det blir glatt, kaldt og utendørstrening ikke er så lystbetont er sykkelen veldig god å ha, er helt uanvhengig av været. Av min erfaring så "drar det ene det andre med seg" som det heter. Kommer man først igang så blir treningen en nødvendighet og man synes det blir bedre med variasjon enn bare en treningsform. Mine måter å trene på er forøvrig veldig billig og for min del er det en fordel at jeg styrer dag og klokkeslettet selv. Det blir faktisk noe av at jeg gjør dette. I gjennomsnitt en halvtime om dagen er bra. Jeg for min del ble mere og mere ivirg etterhvert. Nå er halvtimen pr. dag minimum. Spis sunt, mye frukt og grønt og drikk masse vann. Det er verst å komme igang, husk det, og det kan også ta litt tid før du merker utslaget på vekta. Ikke gi opp! Lykke til! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Her går det mye på vilje. Jeg selv og flere med meg sykler på trimsykkel i egen stue. Med selskap av bl.a. frokost-TV. Det er faktisk koselig. For min del trener jeg allsidig, både fordi det er sunt og fordi jeg vil holde vekta. Jeg går raske turer (både med og uten staver) og jogger. Ski om vinteren når det er skiføre her. En tur i svømmehallen går også an. Har også små håndvekter som jeg også bruker i min egen stue. Når vinteren kommer og det blir glatt, kaldt og utendørstrening ikke er så lystbetont er sykkelen veldig god å ha, er helt uanvhengig av været. Av min erfaring så "drar det ene det andre med seg" som det heter. Kommer man først igang så blir treningen en nødvendighet og man synes det blir bedre med variasjon enn bare en treningsform. Mine måter å trene på er forøvrig veldig billig og for min del er det en fordel at jeg styrer dag og klokkeslettet selv. Det blir faktisk noe av at jeg gjør dette. I gjennomsnitt en halvtime om dagen er bra. Jeg for min del ble mere og mere ivirg etterhvert. Nå er halvtimen pr. dag minimum. Spis sunt, mye frukt og grønt og drikk masse vann. Det er verst å komme igang, husk det, og det kan også ta litt tid før du merker utslaget på vekta. Ikke gi opp! Lykke til! mvh Ahem - dette svaret skulle vel til olb og ikke til meg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame5 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Ahem - dette svaret skulle vel til olb og ikke til meg.... Gjorde vel en feil jeg da, fuji, unnskyld. Er ganske ny her skjønner du. Som du sier var svaret ment til olb. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 En ting til olb. Det å skal ned i vekt går jo på å forbrenne flere kalorier enn du får i deg. Da må kondisjonstrening til. Det får du bl.a. ved å sykle på en trimsykkel. Du får opp "pumpa" og svetter. Bra for hjerte/lunger. Stor fordel at det kan gjøres i egen stue synes jeg, og som jeg skrev jeg synes det er koselig med Frokost-TV som selskap, men er hjemmeværende og gjør dette om morgenen. Dagsrevyen eller annet program er jo like ok. En hilsen til fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Gjorde vel en feil jeg da, fuji, unnskyld. Er ganske ny her skjønner du. Som du sier var svaret ment til olb. mvh Velkommen hit! Var ikke meningen og "skjenne" - men tenkte bare at jeg skulle gjøre oppmerksom på feilen. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Velkommen hit! Var ikke meningen og "skjenne" - men tenkte bare at jeg skulle gjøre oppmerksom på feilen. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen ;-) Neida, tok det ikke ille opp jeg. Bare fint det å få noen tips så takk for det og takk for velkomsthilsen! Artig forum forresten! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Neida, tok det ikke ille opp jeg. Bare fint det å få noen tips så takk for det og takk for velkomsthilsen! Artig forum forresten! mvh Jada - her er det mye morsomt, serru! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1026314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Det er jo veldig positivt at du ser at noee bør gjøres, samt at du er veldig bevisst på hva du gjør feil. Dette er et godt utgangspunkt. Vet at svært mange har god effekt av jevnlig kontakt med fastlege eller en ernærings-veileder. Dette kan gi jevnlig motivasjon, og vekten skal følges med på. I ditt tilfelle kan det kanskje være motiverende å prøve medisiner mot fedmen; f.eks Reduktil. Dette hindrer fettopptak i tarmen, de fleste går langsomt ned i vekt, og blir derfor enda mer motivert til riktig kosthold og trening. Synes du bør ta dette opp med fastlegen din. Mosjon er veldig viktig. Det skal være av typen kondisjonstrening, dvs. bruk av store muskelgruopper over tid; helst over 30 minutter. Du skal bli god og svett, men ikke stiv i muskulaturen når du trener. Helst minst 3 ganger i uken. Ergometersykkel hjemme er en veldig god ide`. Du vil gå langsomt ned i vekt dersom du begynner med dette og spiser det samme. Fordel med trening er at det ofte minsker sukker-behovet. Noen har hjelp av krom-tabletter for det samme ( hemme sukker-lysten). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1027508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
olb Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 En ting til olb. Det å skal ned i vekt går jo på å forbrenne flere kalorier enn du får i deg. Da må kondisjonstrening til. Det får du bl.a. ved å sykle på en trimsykkel. Du får opp "pumpa" og svetter. Bra for hjerte/lunger. Stor fordel at det kan gjøres i egen stue synes jeg, og som jeg skrev jeg synes det er koselig med Frokost-TV som selskap, men er hjemmeværende og gjør dette om morgenen. Dagsrevyen eller annet program er jo like ok. En hilsen til fra meg Hei! Tusen takk for gode råd! Jeg vet at det er en (stor) fare for at slike sylker blir brukt en kort tid, og så støver de ned, men jeg har lyst til å prøve likevel. Om ikke annet, kunne jeg kanskje få sett Dagsrevyen uten å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke heller trimmer! Hilsen olb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1033256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
olb Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 For det første, man går aldri ned i vekt raskt uten at det har bismak. Hvis du er alvorlig i din beslutning om å gå ned noen kg, så må du ha en realistisk tidsdimmensjon. Realistisk vektnedgagn er va 1/2 kg i uken. Eller 2-3 kg i mnd. Dette bør være kombinert med aktivetet - ca 1/2 time pr dag.På den måten vil du langsomt og harmonisk erstatte fett med muskler. Og da har du større sjanse for å holde vekten nede på lang sikt. Det er ikke vanskelig å press-slanke seg mer i kg, men da er du garantert at du mister vann og muskler, og ikke fett. Kroppen er programmert til å "holde på " fettet når den får mindre mat, som en forsvarsmekanisme mot sultkatastrofer. Derfor er det ikke noe vits i å sulte kroppen, du vil bare gå opp igjen etterpå. Hvis du oppretter en profil på slankenett.no, vil du kunne fylle inn dine data (vekt, reduksjon, hva du spiser hver dag) og bli fulgt opp av andre som slanker seg. Dette kan være et godt alternativ når du ikke bor i nærheten av et treningsstudio. Når det gjelder trening bør du tenke alldidighet. GÅ på tur, begynn å ri, sykle en tur, gjør yoga. Alle monner drar. Hovedpoenget er at du bør være i aktivitet og bli anpusten og svett, ca 1/2 time pr dag. Jeg ville ikke tror at det er særlig sannsynlig at du kommer til å sitte å sykle foran TV`en. Det er bare å lurer seg selv. Jeg kjenner mange som har kjøpt trimsykkel, med planer om å trimme hjemme, men jeg kjenner ingen som har fortsatt å gjøre det etter et par uker.... Bli med i en tur eller trimgruppe. Gjør noen du syntes er morsomt. Spa i jorda, måke snø, gå på ski, sykle eller danse er bra! Lykke til. Hei! Takk for gode tips. Det er helt sikkert riktig alt du skriver. Jeg likevel har lyst til å prøve med sykkel. Slik det er nå, har jeg nemlig store deler av året så lange arbeidsdager at jeg nesten ikke får gjort noe annet enn jobb og litt husarbeid. Det fører til at jeg ikke engang får sett Dagsrevyen uten dårlig samvittighet - fordi jeg føler at da burde jeg i hvert fall benyttet den tiden til å trimme! God ide med "slankegruppe" a la slankenett.no. Tror jeg skal hive meg på det tilbudet. Hilsen olb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1033279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
olb Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Det er jo veldig positivt at du ser at noee bør gjøres, samt at du er veldig bevisst på hva du gjør feil. Dette er et godt utgangspunkt. Vet at svært mange har god effekt av jevnlig kontakt med fastlege eller en ernærings-veileder. Dette kan gi jevnlig motivasjon, og vekten skal følges med på. I ditt tilfelle kan det kanskje være motiverende å prøve medisiner mot fedmen; f.eks Reduktil. Dette hindrer fettopptak i tarmen, de fleste går langsomt ned i vekt, og blir derfor enda mer motivert til riktig kosthold og trening. Synes du bør ta dette opp med fastlegen din. Mosjon er veldig viktig. Det skal være av typen kondisjonstrening, dvs. bruk av store muskelgruopper over tid; helst over 30 minutter. Du skal bli god og svett, men ikke stiv i muskulaturen når du trener. Helst minst 3 ganger i uken. Ergometersykkel hjemme er en veldig god ide`. Du vil gå langsomt ned i vekt dersom du begynner med dette og spiser det samme. Fordel med trening er at det ofte minsker sukker-behovet. Noen har hjelp av krom-tabletter for det samme ( hemme sukker-lysten). Hei! Tusen takk for svar, med gode ideer. Lurer da på følgende: Det er også et legemidddel som heter Xenical - hva er forskjellen op det og Reductil? Det er vel slik at hvis man får i seg for lite kalorier, vil kroppen svare med å redusere behovet. Da er man jo like langt. Hvordan vil det bli med Reductil (evt. Xenical) - vil ikke det medføre at kroppen reduserer stoffskiftet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158889-slankingtrening/#findComment-1033348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.