Gå til innhold

25 år og lærevansker


Gjest Teflonhjernen

Anbefalte innlegg

Gjest Teflonhjernen

Jeg har store problemer med å ta opp informasjon fra noen som snakker, eller fra en tekst jeg leser. Jeg klarer ikke fokusere/konsentrere meg godt nok, og tenker stadig på andre ting samtidig. Hvis jeg først klarer å få det med meg, er det glemt kort tid etter.

Ofte når noen spør meg om relativt enkle ting, trenger jeg litt tid til å svare. Jeg føler tenketiden jeg trenger, virker som usikkerhet på andre. Jeg merker jeg har lagt meg til en uvane å "gamble" litt på svaret, kun for å korte ned denne tenketiden. Derfor svarer jeg selvfølgelig feil på unødvendig mange spørsmål.

Jeg er en veldig engasjert person, så dette er et stort problem for meg. Hjernen min hungrer etter informasjon, og jeg er veldig informasjonssøkende, men det hjelper svært lite når jeg glemmer ting like fort som de kommer inn.

Jeg føler også jeg har talevansker. Det hender jeg stokker om på ord i setninger, og glemmer ord. Det hender også jeg glemmer deler av hva jeg har sagt i en og samme samtale. Jeg tar meg ofte i å studere personen jeg prater med, mer enn jeg lytter. Håpløs til å dagdrømme, og håpløs til å handle før jeg tenker.

Jeg føler ikke jeg er direkte dum. Bare jeg får tid nok til det jeg skal gjøre, gjør jeg det bra. Men tid er ikke alltid det man har mest av. Jeg har også dager hvor jeg føler jeg fungerer bra, som regel i sammenheng med at selvtilliten min har fått et løft.

Prøver nå Efalex, men er redd problemet mitt krever hardere skytts. Jeg leste for en stund siden, i vg eller dagbladet, om en ny vidundermedisin. Denne skulle hovedsakelig hjelpe personer med ADHD, men virket også bra på andre. Tror den kun ble tilbudt ADHD pasienter av moralske grunner.

Har noen råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ingen råd til deg, men har akkurat de samme problemene som du har! Er 21 år, og har de samme problemene du har skrevet om.

Håper noen har svar til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...