Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 53 år.Tidligere frisk bortsett fra at jeg er multiallergiker. Fysisk aktiv og i god form både fysisk og psykisk. Jeg arbeider som lærer - stortrives med jobben min.De siste 4 - 5 år har jeg gått på kliogest. For 4 uker siden fikk jeg et anfall på jobben - hele verden raste sammen- kraftig svimmel, tak og vegger raste mot meg - jeg kastet opp - tisset på meg. Anfallet varte lenge - kom meg ved hjelp til legen etter 1/2 time - var der til observasjon og div prøver.Jeg sov i n oen timer og klarte å bevege meg uten hjelp seinere på kvelden. jeg var sjelven, svimmel, et par dager etterpå. Jeg har vært sykemeldt nå i 4 uker, prøve med i halv jobb forrige uke, måtte gi meg etter et par dager. Jeg blir uvell ved den minste anstrengelse, svimmel, tung i hodet og ønsker bare å sitte rolig eller ligge. På jobben opplevde jeg å ha koonsentrasjonsvansker.

Legen min mener at jeg har hatt et drypp ( det vises ingenn ting pp CT) pga bruk av østrogen. Jeg har noe høyt blotrykk ( ellers er alle andre prøver fine) Jeg har nå fått blodfortynnede og blodtrykkdenkende medisiner. Min lege mener jeg må ta det med ro og være tålmodig.

Spørsmålene er:

Er diagnosen sannsynlig?

Hva kan jeg gjøre sjøl for å bli bedre - er det bare ro som er tilstrekkelig?

Hvor lang tid er det rimelig å være i dårlig form etter et lite drypp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158931-drypp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Irritsjon av balansenerven i mellomøret kan være en annen aktuell diagnose; kjennetegnes av klar "karusell-følelse", og kvalme/slitenhet.