Gå til innhold

spm: Ser full ut. Skjelver som et aspeløv.


Gjest trassasa

Anbefalte innlegg

Etter type fullstendig misslykket slvmordforsøk og legevaktbesøk +++ i forige uke, ble jeg satt på remeron (60mg). Skulle trappe ned cipralex (20 mg) med fortsette lamictal (200mg). Bare sover og sover. HAr fortsatt problemer med å sovne enkelte dager, men når jeg først forsvinner sover jeg i type 12-15 timer. Hører ikke vekkerklokken en gang.

Våkner med enorme poser under øynene og får spm nesten hver dag om jeg var på fylla i går. I dag spurte eksen min om jeg hadde drukket noe også. Greit at jeg ikke har lyst til å hoppe fra høye hus akkurat nå, men dette er jo ikke akkurat bra for livssituasjonen min heller.

Er dette noe som går over eller skal jeg bare gå tilbake til cipralex med en gang. Har resept på imovane også. Det må da være en mulig kombinasjon.

Slik jeg har forstått er remeron en "siste-utvei-AD". Og jeg har aldri vært i psykoterapi en gang.

Dessuten skjelver jeg som et aspeløv. Har problemer med å sitte stille uten å riste. Å holde en kaffekopp kan jeg bare glemme. Skrive for hånd likeså.

Hadde satt superstor pris på en eller annen form for svar fra noen som kan noe om dette. Må liksom på legevakten hvis jeg skal få svar. Fastlegen er det umulig å få tak i på telefon og jeg er i en annen by.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare student

Ble du satt direkte på remeron 60mg, uten pause fra Cipramil også? 60 mg er en uvanlig høy dose å begynne med i så fall. Ellers stemmer det ikke at Remeron er siste-utvei AD, men det har en litt annen virkemåte enn SSRI.

Typisk bivirkning er trøtthet, som kan utnyttes om pas. har søvnproblemer. Posene under øynene kan komme av Remeron, da den kan ha ødem (væskeansamling) som bivirkning.

Skjelvingene får meg til å tenke _mulig_ serotonnergt syndrom som en følge av kombinasjon Cipramil og remeron, men dette kan jeg ikke si for sikkert.

Svetter du i tillegg? Har du feber?

Vil råde deg til å ta kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...