Gå til innhold

Jeg fortalte om voldtekten..

Anbefalte innlegg

Gjest two_to_go

...til samboeren min og nå er det slutt!!!

Han syntes vi hadde stresset så mye i det siste og at jeg hadde vært så nedfor, så han overrasket meg med en weekend til Amsterdam.

Jeg bestemte meg for å fortelle om det vonde, den siste kvelden. Vi hadde kost oss med middag og snakket om forholdet vårt og han fortalte meg om hvor glad han var i meg og at dette kjentes "rett" (Det føltes som rett tid/sted).

Han syntes hele opplegget var helt grusomt og visste ikke hva han skulle si til å begynne med. Han var sint på mannen som gjorde det og så ble han sint på meg. Han sa at jeg var skitten og han var i alle fall glad jeg hadde "hatt vett nok" til ikke å ha sex med han etter voldtekten. Hele den hyggelige turen endte med at han tok et tidligere fly hjem for å pakke tingene sine, uten å si et ord til meg (da jeg sto opp, hadde han bare lagt igjen en beskjed i resepsjonen). Jeg satt igjen alene i Amsterdam og ventet på mitt fly.

Jeg er åpenbart helt knust... jeg hadde regnet med at han ville bli sint og lei seg, men trodde virkelig ikke at han skulle frastøtes meg...

Jeg skulle på ny legetime i morgen for å ordne med psykolog, men jeg har avbestilt alt inntil videre. Jeg er helt alene i leiligheten vår og aner ikke hvor han har tatt veien. Jeg forsøker å ringe, men tlf er slått av.

Jeg er livredd for å være alene; tenk om han som voldtok meg kommer? Jeg vet det er en paranoid tanke, men det føltes liksom tryggere når kjæresten min var her....

Herregud, nå angrer jeg på at jeg fulgte hjertet og var ærlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158969-jeg-fortalte-om-voldtekten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg vet ikke om det er noen trøst akkurat nå, for nå har du det kjempevondt. Jeg har også blitt forlatt av en mann når han fikk vite sannheten, så jeg vet det gjør vondt. Men hvis han ikke kan støtte deg i det og sier at du er skitten og ekkel så er det han som har et problem.Ingen blir skitten av å bli voldtatt. Det er ikke din skam det her. Når du får litt tid på deg vil du forstå at han ikke er verdt dine tårer. Du fortjener en som er mye bedre enn ham. Og vær så snill å gå å snakk med legen din, du bør ikke sitte alene med sorgen og tankene og kaoset akkurat nå. Føler med deg.

Jeg vet heller ikke om det dette er noen trøst, men jeg (gutt på 40) har også opplevd det samme som deg. Men jeg er glad for at jeg fortalte om det som skjedde. Jeg ble også helt knust. Men jeg forstod etterhvert at hum ikke var den jeg trodde hun var.

Jeg er idag sammen med en annen jente, som jeg også har fortalt alt sammen til.

Jeg håper og tror at du etterhvert vil finne en ny mann, som du blir sammen med.

Det at han sier at du er skittem, bare viser hvor ufølsom og egoistisk han er.

Er det ingen du kan ringe til som kan være hos deg? De behøver ikke vite om voldtekten, men du kan jo si at du trenger noen til å være hos deg.

Ønsker deg alt godt, og tenker

på deg.

Klem fra meg

Gjest føler med deg

Off... Jeg vil bare først gi deg en *klem*... Du må sikkert ha det skikkelig vanskelig akkurat nå. Har du noen venninner/foreldre som du kan snakke med? Det beste ville kanskje vært å sove over hos noen for en stund? Du trenger ikke si noe om voldtekten med det første, du kan jo bare si at samboeren din har dratt fra deg og at du ikke orker å være alene. Det virker nok vanskelig å komme seg til legen nå, men du burde nok gjøre det likevel. Kanskje noen kan være med deg? Å få komme til psykolog og snakke om alt dette er viktig. Og det kan nok hende at du må vente en stund på å få psykolog, så det er lurt å søke tidlig. Dette er bare gjetning fra min side, men jeg tror at alt er helt uvirkelig for deg nå, og du klarer ikke å sortere tankene dine. Derfor tror jeg det vil være lurt å være sammen med noen (venninne e.l.) som kan hjelpe deg til å tenke på noe annet innimellom.

Så et par ord om samboeren din. Det han gjorde mot deg i Amsterdam var ganske utilgivelig. Jeg kjenner ikke han, og heller ikke følelsene hans, men det kan hende at han er i sjokk, at han trenger litt tid til å tenke gjennom dette.

Uansett.. ikke sitt alene med tankene og frykten din nå.. håper virkelig at du har noen som bryr seg.. klem..

Gjest two_to_go

Tusen takk for støtten!

Jeg har vært alene to netter nå. Jeg har ikke tatt telefonen fra noen av de som har forsøkt å få tak i meg. Jeg orker ikke snakke med noen! Det er godt å kunne skrive på forum, for da slipper jeg å forholde meg på samme måte, til andres reaksjoner... jeg er en person som alltid sier; "det går nok bra skal du se" når det har hendt meg noe; akkurat som om jeg "trøster" de jeg fortelle vonde ting til. jeg klarer ikke den rollen nå. Ønsker ikke å se noen heller.

Legetimen droppet jeg i dag, tross i deres anbefalinger. Jeg har masse "rot" oppe i hodet og jeg tror ikke jeg klarer å sortere noen ting.

Kjærsten min har ikke gitt lyd fra seg og jeg forsøker ikke lengre å kontakte han.

Han som voldtok meg, sender meg mail daglig, siden hendelsen. Jeg har ikke svart på noe mer nå. Han truer med å oppsøke meg på jobben og det er det eneste stedet jeg har følt meg "fri" i det siste. Jeg kan jo ikke slutte å gå dit, bare fordi jeg er redd!

Uansett hva jeg tar meg til, kommer han til å finne meg om han virkelig går inn for det. jeg tenker på anmeldelse, men jeg takler ikke tanken på alt vondt som kan skje meg, når han blir anmeldt.

Jeg får heldigvis en kamerat av meg til å bo på gjesterommet, inntil jeg vet hva som skjer med kjærsten min. Det er godt å ha noen hos meg som jeg kan stole på. Han vet ikke om voldtekten, men han vet at kjæresten min har dratt fra meg.

Jeg kommer nok til å bestille meg en ny time hos lege, men jeg trenger litt tid først.

Tusen takk for alle svarene, dere gir meg mot!

Tusen takk for støtten!

Jeg har vært alene to netter nå. Jeg har ikke tatt telefonen fra noen av de som har forsøkt å få tak i meg. Jeg orker ikke snakke med noen! Det er godt å kunne skrive på forum, for da slipper jeg å forholde meg på samme måte, til andres reaksjoner... jeg er en person som alltid sier; "det går nok bra skal du se" når det har hendt meg noe; akkurat som om jeg "trøster" de jeg fortelle vonde ting til. jeg klarer ikke den rollen nå. Ønsker ikke å se noen heller.

Legetimen droppet jeg i dag, tross i deres anbefalinger. Jeg har masse "rot" oppe i hodet og jeg tror ikke jeg klarer å sortere noen ting.

Kjærsten min har ikke gitt lyd fra seg og jeg forsøker ikke lengre å kontakte han.

Han som voldtok meg, sender meg mail daglig, siden hendelsen. Jeg har ikke svart på noe mer nå. Han truer med å oppsøke meg på jobben og det er det eneste stedet jeg har følt meg "fri" i det siste. Jeg kan jo ikke slutte å gå dit, bare fordi jeg er redd!

Uansett hva jeg tar meg til, kommer han til å finne meg om han virkelig går inn for det. jeg tenker på anmeldelse, men jeg takler ikke tanken på alt vondt som kan skje meg, når han blir anmeldt.

Jeg får heldigvis en kamerat av meg til å bo på gjesterommet, inntil jeg vet hva som skjer med kjærsten min. Det er godt å ha noen hos meg som jeg kan stole på. Han vet ikke om voldtekten, men han vet at kjæresten min har dratt fra meg.

Jeg kommer nok til å bestille meg en ny time hos lege, men jeg trenger litt tid først.

varer lengst uansett...og vil alltid falle den til gode som er det!

Sambo har tydeligvis ikke tatt kontakt ennå...det beviser jo bare hva slags type han er...og at han ikke fortjener deg som sin følgesvenn! Det er klart at han ble både sjokkert og sint, men hvis han ennå ikke har samlet seg...så er han rett og slett ikke glad i deg eller respekterer deg nok! -Da er det kanskje slik du har sagt, "alt skal være perfekt" og fasade utad betyr _mer_ enn hva du gjør for ham. -En slik oppførsel han gjorde i Amsterdam er svært sjeldent jeg har hørt om, samt ikke tatt kontakt med deg ennå...han bør ha "landet" nå! Han må jo ta kontakt hvis han mener dette alvorlig, dere er samboere og da må dere jo ha kontakt, og han har vel ikke klart å flytte ut all sin eiendom fra deres bo ennå!

Nå vet du egentlig at det ikke er tryggere når kjæresten din er hos deg...han er tydeligvis ikke "klar" til å støtte og hjelpe deg til tross for hvor glad han er/var i deg som han sa i Amsterdam. -Nå viser han hvor glad han er i deg...-Og si meg, ønsker og vil du være sammen med noen som ikke prøver engang å forstå...-Og behandler deg på denne måten? Er det å være glad i dette?

Jeg forstår at du trenger tid, men du trenger nok kanskje enda mer å komme deg til legen og hvilke forslag hun har til deg. Du trenger hjelp og støtte, for dette klarer du ikke alene! Bestill ny dobbel-time! Forstår også godt at du ikke orker å snakke med noen, det blir litt for mye noen ganger, men godt at du selv har tatt kontakt med en kamerat som kan sove på gjesterommet, da ønsker/takler du å se noen som du tydeligvis stoler på!

Annonse

Tusen takk for støtten!

jeg ble helt satt ut av det du skrev. da jeg leste overskriften om at du hadde fortalt det til kjæresten din, tenkte jeg: ååh, så bra! men ser nå at kjæresten din ikke er slik jeg trodde. og det gjør meg virkelig vondt. han brude støttet deg, ikke fortalt deg at du er skitten, for det er du ikke. ikke i det hele tatt. du har ikke gjort noe galt, du var ærlig og burde fått støtte fra han ikke avvisning. å si du er skitten er det laveste av det lave å si, han forstår tydeligvis ingenting av hva det betyr å ha blitt voldtatt. men det er han som har tapt en fantastisk god jente, ikke du som har tapt..

prøv å stå på videre selv om det er tungt.. ting blir bedre, det har jeg sett selv. det kan gå langt ned, men det kan ikke gå den veien evig.. håper det kan være en trøst. godt å høre du også har fått noen til å bo hos deg. fortell hva du føler når du føler og ikke tro alle personer avviser deg når du forteller sannheten, som oftest skjer det motsatte..

du har mine tanker med deg på veien i tiden framover, og ikke la redselen ta overhånd, det hjelper lite...

lykke til!

klem vaness

Tusen takk for støtten!

Hei igjen! Jeg slår meg sammen med det Vaness og Ritva sier. Ikke alle vil avvise deg fordi du forteller sannheten. Så ikke slutt å tro på det gode fordi du opplevde dette. Så utrolig bra at du har en kompis som kan være hos deg nå. Det er godt å ha gode venner. Sender deg noen varme tanker. Håper det hjelper bitte litt ihvertfall. Klem

Bugge1365380662

Hei!

Vil også være blant dem som støtter deg.Du var modig,og gjorde det rette,selv om utfallet ble som det ble.Du skal bli elsket av en som virkelig elsker deg,ikke på tross av det du har opplevd.Men en som elsker hele deg,og føler seg ydmyk av at du gjengjelder det samme.Lykke til i de nærmeste tunge dagene.Du er i tankene til alle som leser her på forumet,det er jeg helt sikker på.

Hilsen fra bugge.

Jeg ble helt sjokkert da jeg lesten innlegget ditt. Å bli voldtatt er noe av det mest traumatiske som kan skje og det er da viktigere en noen gang å ha noen som støtter deg. Din "samboer" reagerte på en måte som får det til å grøsse inni meg. At det er mulig å reagere på den måten og legge skylden på deg forstår jeg ikke. Han må være svært ufølsom og ikke minst skremmende gammeldags.

Jeg har opplevd en lignende situasjon (bare fra den andre siden) der min kjæreste fortalte meg at hun hadde blitt voldtatt. Jeg syntes utrolig på henne og prøvde/prøver å gjøre alt for at hun skal komme over hendelsen i mest mulig grad. I etterkant forsto jeg hvor modig hun var som fotalte meg det og jeg har fått mer respekt for henne en noen gang.

Du gjorde det rett og det var veldig modig. Om din samboer ikke forstår dette så er det synd på han. Du fortjener mye bedre!

Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å hjelpe deg, men jeg anbefaler på det sterkeste at du snakker ut med noen om det. I tillegg budre du absolutt anmelde episoden slik at han ikke plager deg igjen. Du må ikke høre på truslene hans. Du vett du er den sterkeste!

Lykke til og husk at det er mange som føler med deg.

Kjære deg!

Hvordan går det nå.

Ufattelig reaksjon fra din samboer. Men hvis det er slik han er, er det ikke du som har tapt noen, men han.

Hvis du ennå ikke har kontaktet legen, kunne det kanskje være en idé å skrive et brev, eller ta en utskrift av det du har skrevet her.

Ville det være lettere å snakke med legen på telefon? Telefontime altså.

Spar de dustete tekstmeldingene. De er bevis. Du kan også ringe teleselskapet og be om at telefonen din overvåkes. Godt å ha om du skulle bestemme deg for å anmelde.

mvh

Jeg forstår din smerte, og din skuffelse over din samboer. Men han var ikke som du trodde og du fortjener bedre! Bra du har en god kamerat som stiller opp! Snakk med noen om dette. Ikke la voldtektsmannen eller samboeren din sperre deg inne. Det finnes mange gale mennesker i verden, men de fleste er ikke det. Se på alle svarene du har fått! Vi bryr oss om deg selv om vi ikke kjenner deg fra tidligere!

Mange klemmer fra meg til deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...