Gå til innhold

Brexidol

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for et par år siden påvist bakterien heliobacter pylori og ble behandlet med trippelkur.

Mage/tarm spesialisten sa til meg på etterkontrollen at jeg alltid ville ha en ømfintlig mage for betennelsesdempende midler.

Jeg plages for tiden med en vond fot, og legen vil jeg skal ta Brexidol for denne plagen.

Jeg er imidlertid litt engstelig for det, men har gjort som legen har sagt.

Jeg har kjøpt den reseptfrie medisinen Pepcid og tatt den sammen med Brexidolen for å hindre mageplager.

Vil det gjøre at jeg bedre takler slike betennelsesdempende midler når ta den sammen med Papcid, eller vil Pepciden bare hindre at jeg merker symptomene på evt.magekatarr ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15904-brexidol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til mutsi

Det er riktig at Brexidol kan gi mageplager. Ved inntak av Pepcid reduserer du utskillelse av saltsyre og såkalt pepsin i magesekken. Da vil ofte Brexidol virke mindre irritativt, men det kan selvfølgelig påvirke slimhinnene negativt hos ømfintlige personer. Her er det vrient å komme med noe fasitsvar, men hovedregel er at du skal stoppe inntaket hvis du merker smerter fra mageregion eller økte syresymptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15904-brexidol/#findComment-74364
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...