Gå til innhold

Lavt blodsukker ved bulimi? NHD og andre?


Adriana

Anbefalte innlegg

Jeg har bulimi og har hatt mange ulike symptomer siden i sommer: hjertevondt når jeg anstrenger meg fysisk, hjerterytmeforstyrrelser, kraftig svimmelhet (jeg svimte av mens jeg satt en gang), uregelmessig menstruasjon, trøtthet (klarer nesten ikke å holde meg våken innimellom selv om jeg sover bra) og lav puls (gikk fra 60-48 på få uker).

Jeg var hos legen og sjekket elektrolyttene og blodtrykk, men alt var normalt. Legen min mente at alle symptomene var psykiske, men det tror jeg ikke noe på for jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå.

Så var jeg hos en psykiater og han mente at det kunne skyldes for store variasjoner i blodsukkeret mitt.

1. Kan virkelig alle symptomene mine skyldes blodsukkeret?

2. Hva kan jeg gjøre med dette? (Jeg spiser sunt og variert hver tredje time og kaster opp bare en gang om dagen.)

3. Er det noen vits i at jeg måler blodsukkeret hos legen? Kan han gjøre noe med det? (Jeg kvier meg litt for å oppsøke han igjen for han tror jo at alt bare er psykisk likevel...)

Til slutt vil jeg si at jeg trenger ikke å høre at jeg må slutte å kaste opp for det er jeg fullstendig klar over. Jeg har allerede klart å kutte ut avføringspiller og innføre et regelmessig kosthold så jeg er på vei!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lett og finne utav om det er blodsukkeret.

Lån / kjøp et blodsukkerapparat. Mål blodsukkeret i en serie på 4 ganger om dagen Fastende om morgenen- og rett før måltider resten av dagen. (f.eks.kl. 08.00 - 12.00 - 16.00 og 20.00)

Mål 1 - 2 ganger i uken i 3-4 uker. Du vil da få et bilde av ditt blodsukkernivå. Fastende blodsukker skal ligge på c.a 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...