Gå til innhold

Seponering Cipralex - kan man kombinere med beroligende?


Gjest Snart pillefri?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart pillefri?

Jeg har gått på Cipralex i litt over 6 måneder, og skal nå trappe ned. Har gått fra 10 mg til 5 mg, og merker av og til en del bivirkninger av seponeringen: Uro og angst.

Mitt spørsmål er:

1- Skal jeg gå opp igjen til 10 mg en stund til, eller må bare disse bivirkningene få gå sin gang?

2- Er det noe man kan ta samtidig med 5 gm Cipralex for å "overleve" dette ubehaget? Sobril, f.eks.?

3- Eller kan man bruke naturmedisin som beroligende samtidig?

Håper jeg snart er ferdig med dette pille-livet, og føler meg "frisk" ellers. Men det er jo så lenge jeg går på Cipralex. Det at bivirkningene kommer ved seponering tyder jo på at medisinene har virket. Men jeg er litt redd for at angst og uro igjen vil føre meg tilbake til depresjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Viss målet ditt er seponering bør du ikke gå opp igjen til 10 mg.

2. Du kan selvsagt suplere med diazepampreparater (stesolid, valium, vival) evt. som du skriver sobril (Oxazepam) i en nedtrappingsperiode. MEN obs. bruker du for mye og for lenge av disse preparatene så kan du få større abstinenser av de enn av cipralex (SSRI)

3. Naturpreparater har jeg liten tro på, de er ofte ikke vitenskapelig dokumenterte.

4. 10 mg cipralex er ingen stor dose, hvorfor slutte med de viss de har god effekt og ikke har noen bivirkninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...